Projektowanie identyfikacji wizualnej online

Identyfikacja wizualna firmy

Zleć grafikom swój projekt - w ciągu 7 dni otrzymasz nawet kilkaset gotowych projektów identyfikacji wizualnej!

Tysiące grafików

Tysiące grafików tworzących identyfikację wizualną

Nawet do 300 projektów w konkursie

Od 25 do 150+
projektów identyfikacji wizualnej w konkursie

100% gwarancji praw autorskich

100% gwarancji praw autorskich

Cennik - Identyfikacja wizualna

Projektowanie identyfikacji wizualnej dla firmy

Tworzenie identyfikacji wizualnej nigdy nie było tak proste!

Konkursy dla grafików to nowa usługa projektowania identyfikacji wizualnej, dzięki której otrzymasz więcej (różnorodnych) projektów, w krótszym czasie, w niższej cenie.

  1. Ustalasz budżet i zakładasz konkurs graficzny na projekt identyfikacji wizualnej.
  2. Graficy z całej Polski zaczynają projektować identyfikację wizualną dla Ciebie.
  3. Już po 7 dniach możesz wybrać zwycięską pracę spośród kilkudziesięciu projektów identyfikacji wizualnej.

Zobacz projekty

Jak działa społecznościowe projektowanie identyfikacji wizualnej?

Projektowanie Społecznościowe - to w tym tkwi największa siła konkursów graficznych. Setki grafików z całej Polski walczy, aby przygotować dla Ciebie idealny projekt identyfikacji wizualnej. Wszyscy pracują równolegle, dlatego już w 7 dni dostaniesz dziesiątki projektów identyfikacji wizualnej.

Pamiętaj: płacisz tylko za wybrany przez Ciebie projekt identyfikacji wizualnej.

Czytaj dalej

Identyfikacja wizualna - co to takiego?

Termin (z angielskiego: visual identity), oznaczający podstawowe narzędzie mające na celu kreowanie wizerunku marki na rynku. Mówimy tutaj o określonym zestawie symboli i zachowań stosowanych w danej firmie, aby uzyskać spójną identyfikację na rynku i wyróżnić na tle konkurencyjnych marek, o podobnym celu i przeznaczeniu. Spójność tego systemu, jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji marki. Co to oznacza w praktyce?


Projektowanie identyfikacji wizualnej obejmuje zestaw elementów, narzędzi, pozwalających umiejscowić markę na rynku i zbudować jej kompletny obraz na tle konkurencyjnych marek.

Coś co pozwala odróżnić jedną markę od innej, zachowując przy tym spójność we wszystkich kanałach i elementach. Po tym klient rozpoznaje profesjonalizm i podejście danej marki do najmniejszych detali. Dziś rynek bywa przesycony różnymi brandami o podobnej specyfice. Znaczenie narzędzi związanych ze spójną specyfikacją wizualną wzrasta i zyskuje na znaczeniu. Użytkownicy coraz bardziej zwracają uwagę na każdy detal, a marka “niespójna”, zostaje wyparta przez inną, którą tę spójność zachować potrafi.

W identyfikacji wizualnej unikalność i "własny język" są na pierwszym miejscu. Element wyróżniający markę na tle konkurencji daje przewagę!

Narzędzia identyfikacyjne, mają pozwolić Ci zdobyć klienta i sprawić, że wybór padnie właśnie na Ciebie, a nie brand konkurencyjny.

Elementy projektu identyfikacji wizualnej

Prawidłowo stworzony system wizualnego identyfikowania marki budujemy z kilku istotnych elementów. Chcąc wyprzedzić konkurencję, musisz o nich pamiętać. Co to za elementy?

Logo / logotyp - logo jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej. To tak zwany "znak firmowy". Ma za zadanie wyróżnić Twoją markę na tle konkurencyjnych marek i wzbudzać pozytywne skojarzenia. Jakie warianty logo możemy wyróżnić?

  • logotyp + sygnet + tagline,
  • logotyp + sygnet,
  • logotyp,
  • sygnet.

Czym więc jest logotyp, skoro wyżej zostały użyte niejako zamiennie? Logotyp to graficzny przekaz tekstowy w identyfikacji wizualnej. Najczęściej literowy zapis współgrający z całością swoim kolorem, wielkością i typem czcionki. Doskonałe przykłady to Google, czy Coca-Cola. Budując identyfikację wizualną, niektóre firmy stosują jako fundament sam logotyp.

Użytkownikom wystarczy nawet poniżej 10 sekund, aby zapamiętać i zakodować sobie dane logo.

Kolorystyka - czyli zastosowanie odpowiedniego zestawu barw i odcieni, które pozwolą wzmocnić przekaz całej identyfikacji wizualnej, a przy tym umiejscowić ją w odpowiednim segmencie. Kolorystyka musi wzbudzać pozytywne skojarzenia i podobnie, jak w przypadku reszty elementów identyfikacyjnych, budować spójny obraz całości, wzmacniający przekaz marki.

Krój pisma - styl, kształt, krój i  cechy graficzne zastosowanego zestawu znaków. Podobnie, jak w przypadku poprzednio opisywanych elementów, musi pasować do całej strategii, tworzyć spójny obraz, a przy tym dobrze i korzystnie oddziaływać na odbiorcę.

Szata graficzna materiałów promocyjnych - stosowane materiały promocyjne powinny być spójne z komunikacją w stronę odbiorcy. Opracowanie tego elementu jest ściśle związane z poprzednimi elementami. Całość musi dobrze wyglądać na materiałach promocyjnych (drukowanych i cyfrowych), pojazdach i wszystkich elementach, na których elementy identyfikacji mogą zostać umieszczone (w całości lub fragmentach). Ten element identyfikacyjny, jest niezwykle istotny na drukach firmowych (wizytówki, papier, koperty, oferty).

Wygląd produktów i opakowań - bardzo istotna część identyfikacji wizualnej. Opakowania i produkty muszą jednoznacznie kojarzyć się z marką, a jednocześnie odróżnić ją od marek konkurencyjnych. Produkt i opakowanie muszą zostać zaprojektowane w taki sposób, aby jednoznacznie i celnie zachęcić potencjalnego nabywcę, do wyboru właśnie tego rozwiązania.

Oznakowanie środków transportu - samochody firmowe (ciężarowe i osobowe), często opatrzone są elementami identyfikacji wizualnej, dlatego podczas projektowania całości, należy uwzględnić, jak dany projekt wygląda na samochodzie.

Ubiór pracowników - spójność w tym elemencie identyfikacyjnym ma niebagatelne znaczenie. Dziś nawet najmniejsze firmy ujedniolicają wizerunek pracownika, poprzez stosowanie firmowych outfitów i elementów ubioru jednoznacznie kojarzonych z firmą (koszule, koszulki, czapki, kurtki). W zasadzie co do elementów ubioru, z ujętą identyfikacją wizualną, nie ma dziś żadnych ograniczeń. Kompletny projekt identyfikacji wizualnej musi zawierać w sobie również garderobę!

Oznakowanie siedziby firmy - te elementy są dzisiaj widoczne z daleka i jednoznacznie mają budzić skojarzenia z marką. Doskonałym przykładem jest tutaj IKEA. Widząc budynek w charakterystycznym kolorze, z równie charakterystycznym napisem na fasadzie, podświadomie od razu wiemy, o jaką firmę chodzi, tym samym, również podświadomie, mając pierwsze skojarzenia z nią związane. Czy własne, czy zasłyszane/przeczytane, ale jednak są. Doskonały przykład poprzez identyfikację budynku, zastosowania barw i odpowiedniego logotypu tekstowego.

Wystrój wnętrz - kolejny raz na myśl przychodzi nam IKEA. Czyż nie wszystkie sklepy zbudowane są tak samo? Jasne, poszczególne “moduły” mogą mieć różne rozmieszczenie ale koncepcja jest jednolita i jasno określona. Budując brand należy zadbać, aby wnętrze twojej firmy było kojarzone z Tobą, a przy tym budziło pozytywne emocje. Budowało poczucie bezpieczeństwa i mówiąc wprost - zachęcało do skorzystania z tego, co masz do zaoferowania.

Księga znaku - czyli zbiór zasad stosowania znaków firmowych, odpowiedniej kolorystyki i wytycznych, którymi zawsze należy się kierować. Pozwala uniknąć niespójności, o księdze znaku nieco więcej przeczytasz w dalszej części.

Wygląd stoiska / ekspozycji - w całości, czy w elementach. Ważny podczas targów i prezentacji marki, zawiera w sobie niemalże większość elementów opisanych powyżej. Pozwala zbudować kompletny wizerunek identyfikacyjny danego brandu.

Wszystkie opisane powyżej narzędzia muszą zachować ze sobą spójność i stworzyć jednolity obraz marki. Obraz, który zachęci odbiorcę do wyboru właśnie Twojego brandu, więc nie można zostawić żadnego elementu niedopracowanego i samemu sobie. W miarę rozrostu i rozbudowy, musisz pamiętać o tym, aby o każdy z nich zadbać i budować go w odpowiednim, opracowanym wcześniej kierunku.

Księga znaku, co to takiego i co zawiera?

Księga znaku, to zbiór zasad i elementów, opisujących znak graficzny Twojej marki i jego stosowanie. Kompletny dokument, w którym określone zostaje, jakim modyfikacjom może ulegać Twoje logo, jaki jest jego wariant podstawowy, jak jest skonstruowane logo i co można w nim zmieniać, a czego absolutnie nie.

Określone zostaje logo podstawowe i jego ewentualne wariacje. To standaryzacja logo i kompletny opis tego, jak należy je stosować, czego nie należy / nie można robić. W rozbudowanej księdze znaku znajdziesz także elementy dotyczące jego stosowania na stronach www, w materiałach promocyjnych, na samochodach, czy reklamie zewnętrznej. Z reguły w księdze znaku będą przykłady zastosowania logo na różnych płaszczyznach. Jakie elementy z reguły są zawarte w księdze znaku?

Geneza powstania znaku - jego historia, znaczenie i źródła inspiracji. Objaśnienie, dlaczego logo wygląda tak, a nie inaczej i co miało wpływ na końcową konstrukcję.

Podstawowa wersja znaku - kluczowy element identyfikacji. Prezentacja logo na jasnym i ciemnym tle, prezentacja w pionie i w poziomie (dziś często obie orientacje stosowane są zamiennie, zależnie od danego materiału wizerunkowego.

Alternatywne wersje znaku - pozostałe warianty dopuszczone do użytku (wspomniane wyżej logotyp, sygnet i logo) w wersjach achromatycznych, monochromatycznych i w innej dopuszczalnej kolorystyce. Alternatywne wersje pełnią istotną rolę w momencie stosowania materiałów promocyjnych o różnej specyfice - ważny element kompletnej księgi.

Pole ochronne i minimalne - przestrzeń wokół znaku, której nie należy naruszać podczas użytkowania. Określenie pól i odległości elementów wokół logo, ewentualnie wchodzące z nim w jakąkolwiek interakcję.

Konstrukcja znaku - budowa, rozmiar poszczególnych elementów i zależność zachodząca podczas ich zmian.

Kolorystyka - szczegółowy opis tego, w jakich kolorach może występować logo, jakie zależności kolorystyczne mogą zachodzić podczas modyfikacji i jak powinno wyglądać podczas wykorzystana w druku i wersji online. Te elementy określane są w CMYK’u, RGB, Pantonie, a w niektórych przypadkach także w systemie RAL.

Typografia - określenie rodziny czcionek stosowanych w identyfikacji i logo, stosowania edycji tekstu. Wykorzystywana na dalszych etapach wizualnej i komunikacyjnej budowy marki.

Rozmiary i skalowanie - w jaki sposób i na jakich zasadach przebiega skalowanie logo na różnych wyświetlaczach, jaki jest rozmiar minimalny. Rozpiętość ewentualnych zmian rozmiarów logo.

Zabronione modyfikacje - szczegółowy opis tego, jak można stosować logo, a jak tego nie robić. Wyszczególnione zakazy zmian i modyfikacji. Co można dodawać, a czego nie, gdzie można, a gdzie nie można umieszczać logo.

Różne tła - opis i przykłady tego, na jakich tłach stosować daną kolorystykę i jaki zestaw jest dopuszczalny, a czego kategorycznie unikać. Szczegółowo opisane, jaka kolorystyka stosowana jest w przypadku danego tła.

 

Od czego zacząć budowę identyfikacji wizualnej?

Od podstaw! Co jest najważniejsze na początkowym etapie tworzenia identyfikacji wizualnej firmy, czy marki? Istnieje kilka elementów, od których należałoby zacząć, chcąc skutecznie zdiagnozować i opracować działającą identyfikację.

Historia firmy - ma niebagatelne znaczenie. Przykłady marek, z którymi klienci się identyfikują właśnie z uwagi na jej historię, jest mnóstwo. Pokaż ją, opisz, wyeksponuj. Twoje dziedzictwo to w ogromnej większości przypadków może być Twój atut, dlatego nie pomijaj tego elementu, podczas opracowywania strategii identyfikacyjnej. Na ten element warto poświęcić więcej czasu. Przemyśl, jakie mocne strony, z punktu widzenia historycznego miała Twoja firma bądź marka. Co jeśli jest całkowicie nowa i świeża? Nie szkodzi! Zbuduj historię wokół tego, co kierowało Tobą podczas jej tworzenia, ludzie kochają słuchać dobrych historii więc im to daj!

Klienci i odbiorcy - mało jest na rynku marek, które mogą z powodzeniem targetować swoje produkty lub usługi do wszystkich typów klienta. Podczas mapowania swojej pozycji w realiach rynkowych pomyśl, kto jest Twoim klientem. Zbuduj jego / ich profil. Do kogo kierujesz usługi i produkty i kogo chcesz zachęcić.

Inną strategię wizualną i komunikacyjną przyjmiesz, stając naprzeciw klienta w wieku 50+, nastawionego na uzyskanie produktów premium, a zupełnie inną, kiedy Twoim odbiorcą będzie użytkownik 20+, o zupełnie innym zestawie priorytetów. Kluczowe przed etapem identyfikowania marki! Jeśli posiadasz w swojej firmie pracowników odpowiedzialnych za bezpośredni kontakt z klientem, masz pod ręką kopalnię wiedzy! Skorzystaj z wiedzy i zdefiniuj odbiorcę.

Produkt / usługa - ustal co jest Twoim głównym produktem, lub główną usługą, którą chcesz prezentować. Spróbuj umiejscowić ją na rynku i określić, jaka komunikacja będzie najbardziej odpowiednia, jak należy opakować “to coś”, aby możliwie najbardziej trafnie znaleźć dla niego miejsce w czeluściach rynkowych.

Otoczenie i konkurencja - zastanów się i określ, kto jest Twoją bezpośrednią konkurencją, kto pośrednią, a kto nią nie jest. Opisz i zidentyfikuj otoczenie rynkowe dla tego, co chcesz zaprezentować i sprzedać światu. Przemyśl co z działań i komunikacji konkurencyjnej odpowiada temu, co prezentujesz, a co stoi w totalnej opozycji. Znajdź swoją optymalną pozycję na rynku.

Działania marketingowe i komunikacja - z wyprzedzeniem zaplanuj na czym ma polegać Twój marketing. Kluczowe kanały i sposób komunikacji z opracowaną wcześniej grupą docelową. Zebranie tego wszystkiego w całość pozwoli Ci na zbudowanie spójnego i konkretnego planu działania, a przy tym da Ci znacznie jaśniejszy obraz, jak wizualnie opakować strategię Twojej marki. Wszystkie elementy są ze sobą ściśle powiązane. Pamiętaj o tym!

Przyszłość i cele biznesowe - spróbuj wyobrazić sobie, gdzie widzisz przyszłość swojej marki. Jaki jest Twój cel i co chcesz osiągnąć. Zestaw to z tym, jak chcesz obecnie, żeby to wyglądało. Czy stoi to w zgodzie z tym, gdzie widzisz przyszłość marki? Czy identyfikacja wizualna odpowiada temu, gdzie chcesz, aby Twoja marka była w dalszej perspektywie i jak była postrzegana?

Czy moja firma potrzebuje projektu identyfikacji wizualnej? Korzyści!

Identyfikacja wizualna firmy jest niezbędna! Nie lekceważ potęgi spójnej strategii. Dzisiaj odbiorcy są dużo bardziej wybredni, bo mają też dużo więcej opcji do wyboru. Jeśli nie zachęcisz ich swoją wizją, po prostu wybiorą inną. Tego przecież nie chcesz, prawda? Potrzebujesz najlepszej identyfikacji, żeby zyskać unikalność. Wyróżnij brand na tle innych na rynku i pokaż, że masz coś, czego konkurencja nie ma. Nawet jeżeli nie jesteś całkowicie unikatowy - dobry projekt identyfikacji wizualnej jest po to, żebyś pokazał atuty lepiej niż inni

Jeżeli brakuje Ci przekonania i nie masz do końca pomysłu, jak miałaby wyglądać Twoja identyfikacja, mamy dla Ciebie przykładowe identyfikacje wizualne, możesz zobaczyć setki obecnie trwających projektów, zobaczyć zakończone realizacje i sprawdzić, czy mamy dla Ciebie to czego szukasz - a na pewno mamy!

Warto! Łatwiej wówczas zbudować dobrą komunikację i spójną całość. Firmy często zlecają wszystko po kolei. Najpierw logo, potem wizytówki, a potem jeszcze co innego. Tworząc od podstaw pełną identyfikację, unikasz bałaganu i rozgardiaszu. Odrzucasz przypadkowy zlepek różnych projektów, a dostajesz pełną ofertę i dopracowane wizualnie elementy, których akurat potrzebujesz.

Potraktuj to jako inwestycję i dobry bodziec do dalszego rozwoju marki, bo łatwiej o rozwój, kiedy wszystko jest spójne, a nie polepione z różnych elementów. Elementów, które nie zawsze do siebie pasują.

Pomożesz odbiorcom zbudować relację z własną marką, bo łatwiej identyfikować się z czymś jasno określonym, aniżeli będącym zlepkiem niepasujących do siebie elementów i symboli. Zaangażujesz ich i zbudujesz lojalną bazę klientów. Jakościowa identyfikacja automatycznie wzbudza zaufanie co do jakości usług i produktów! Od zaufania, jest już tylko mały krok do sukcesu!

Profesjonalny branding to wyróżnienie marki na rynku, przyciągnięcie klienta i budowa autorytetu marki. Pokaż odbiorcom, że warto Ci zaufać.

Koszt identyfikacji wizualnej

Nie ma sztywnego cennika na stworzenie kompletnej identyfikacji wizualnej i zerkając do badań na ten temat ceny potrafią osiągać nawet 6 cyfrowe kwoty przy ogromnych przedsięwzięciach. Na szczęście u nas samodzielnie określasz budżet i otrzymujesz tyle projektów, ile potrzebujesz do podjęcia trafnej decyzji. U nas cena identyfikacji wizualnej, jest taka, jaką samodzielnie określisz. Bez sztywnych ram, bez narzucania Ci konkretnego rozwiązania.

Możemy Ci tu podać gotowy cennik, wyniki badań i różnych wyliczeń branżowych na temat identyfikowania marki, ale po co? U nas sam decydujesz ile i na co chcesz wydać. Nie płacisz za wszystkie projekty, a jedynie za ten, który spełni Twoje oczekiwania, a te również możesz określić samodzielnie. Czy istnieje bardziej komfortowa opcja? Wybór należy do Ciebie. Nie czekaj!

Dobry projekt identyfikacji wizualnej może wnieść Twój biznes na nowy poziom!

Graficzna wizytówka firmy Crowd Design wraz z danymi firmy

Tworzenie identyfikacji wizualnej w Designer

Miło, że chcesz nas poznać :). Nazywamy się Crowd Design i jesteśmy z Wrocławia. Pewnego czerwcowego wieczoru, dryfując jak zwykle niespiesznie między obłokami, uświadomiliśmy sobie, że nikt jeszcze nie zmalował kompleksowego portalu o grafice. Nie mogliśmy tego tak zostawić, więc postanowiliśmy zejść na ziemię i tak oto powstał Designer. Naszym sekretem jest projektowanie społecznościowe - to w oparciu o ten mechanizm tworzymy identyfikację wizualną i dowolną inną grafikę. Kliknij poniżej, jeśli chcesz dowiedzieć się o nas więcej.

Czytaj dalej