Wymiary grafik w social mediach 2021
Dlaczego grafiki w social mediach są ważne?
Odbiorców należy do siebie przyciągnąć, a potem zachęcić ich do interakcji. Nieważne, czy tworzysz markę osobistą, czy produktową. Bez odzewu userów, nie masz szans zastnieć. Jak zadbać o wygląd profilu i jego skuteczność? Dziś czas na omówienie wizualnej części.
Odpowiem na jedno z najważniejszych pytań latających po social mediach... Jakie są wymiary grafik w mediach społecznościowych? Sprawdź razem ze mną!
Na pewno miałeś do czynienia z treścią, której odbiór był zaburzony przez ucięte lub złej jakości fotka czy filmik. Niestety, to często popełniany błąd, który zaburza prawidłową komunikację z odbiorcami. Dlatego przychodzę z pomocą! Uniknięcie tego typu problemu nie jest trudne, jednak należy być na bieżąco z wytycznymi poszczególnych serwisów. Z moim poradnikiem żadna grafika nie będzie problemem. Wszystkie grafiki w jednym miejscu!
Projektowanie Fanpage na Facebooku!
Wymiary grafik na Facebooku
Wstawiając fotografię bądź film w dowolne miejsce na Facebooka, trzeba wiedzieć, że jeśli samodzielnie nie dostosujesz wymiarów, serwis zrobi to za Ciebie. Niestety często kosztem jakości. Algorytmy dotyczące grafik w social mediach obcinają jakość, aby zwiększyć szybkość ładowania i działania serwisów społecznościowych na całym świecie. Zdecydowanie lepiej na własną rękę dopasować rozmiar, aby osiągnąć najlepsze efekty. Poniżej znajdziesz wymagania, jakie powinny spełnić poszczególne grafiki i video zamieszczane na Facebooku. Zadajmy sobie jedno z najważniejszych i najczęściej spotykanych pytań w internecie: Jakie są optymalne wymiary zdjęć na Facebooku?
Zdjęcie profilowe na Facebooku
Facebook wyświetla zdjęcia profilowe w różnych rozdzielczościach w zależności od urządzenia:
- na komputerach (desktop): 170x170 px (pixeli)
- na smartfonach i tabletach (mobile): 128x128 px
- w wersji lekkiej (starsze telefony): 36x36 px
Na Facebooku otwieranym w przeglądarce wymiary zdjęć profilowych będą różne w zależności od urządzenia. Przykładowo na osi czasu w przeglądarce Safari na iPhone SE 2 awatar będzie miał wymiar 80x80 pixeli, z kolei na monitorze o rozdzielczości FullHD 1920x1080 zdjęcie profilowe wyświetlone zostanie w rozdzielczości 40x40 w pikselach.
Poznaj 7 zasad projektowania graficznego!
11 darmowych programów do tworzenia infografiki!
Mimo, że zdjęcie profilowe załączasz w formacie 1:1 (kwadrat), to Facebook będzie je wyświetlał w kształcie koła. Unikaj ważnych elementów na rogach. Pamiętaj, że zdjęcie powinno być zdecydowanie większe, niż jego wyświetlane wymiary. Zalecam załączać plik o rozdzielczości 900x900 pikseli, aby wyświetlić go prawidłowo na każdym urządzeniu i wyglądał dobrze nawet podczas wyświetlania go w pewnym rozmiarze.
Zdjęcie profilowe na Facebooku - wymiary
Zdjęcie w tle na FB (cover photo)
Jaki rozmiar powinno mieć zdjęcie tła na FB?
Większość wersji desktopowych wyświetli fotografię tła w rozdzielczości 820x312 px. Z kolei na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) zdjęcie zostanie wykadrowane centralnie do formatu 640x360. Dlatego najlepiej umieść najważniejsze elementy w środkowej części zdjęcia, aby nic nie zostało przycięte.
Wymiary zdjęcia tła na Facebooku
Wymiary wideo w tle
Wideo w tle powinno mieć wymiary 1250x463 px. Najmniejsza rekomendowana rozdzielczość to 820x312. Film tła powinien trwać od 20 do 90 sekund. Polecam stosowanie prostych, chwytliwych komunikatów tekstowych, ponieważ domyślnie film startuje bez dźwięku. Na urządzeniach mobilnych niestety nie ma możliwości odtwarzania tego formatu, jednak możesz wybrać jedną klatkę z filmu, która będzie wyświatlana jako grafika główna.
Film w tle na Facebooku, wymiary
Wymiary tła grupy na FB
W przypadku tła grupy na FB zalecane wymiary to 1640x856. Nie ma potrzeby martwić się, jeśli zamieszczone w social mediach zdjęcie jest większe, ponieważ także będzie wyświetlane poprawnie, o ile zachowamy proporcje szerokości do wysokości 1,91:1.
Zdjęcie w tle grupy na Facebooku, wymiary
Zdjęcie z tła wydarzenia
Zalecane wymiary zdjęć tła w wydarzeniach to 1200x628 px. Format pozwala zachować odpowiednie proporcje i gwarantuje, że event cover będzie wyświetlany tak samo, nawet na urządzeniach o różnych rozdzielczościach.
Wydarzenia na Facebooku - wymiary zdjęcia w tle
Post na Facebooku - wymiary zdjęć
Jakie wymiary ma post na Facebooku? może mieć różne rozmiary, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania i wszystko zależy, czy zdjęcie ma być w pionie, w poziomie, czy w kwadracie.
Zalecane wymiary zdjęć w postach na FB:
- pionowe: 800x1000 px
- poziome: 1200x900 px
- kwadratowe: 1080x1080 px
Wymiary zdjęć w postach na Facebooku
Wideo w poście
Przede wszystkim zachowaj proporcje 16:9 (poziome) albo 9:16 ( pionowe). Zalecana rozdzielczość to 1920x1080, 1080x1920 i wyższej. Film może trwać 240 minut, a dopuszczalny maksymalny rozmiar to 4 GB.
Wymiary filmu w poście na Facebooku
Facebook Stories
W przypadku Facebook Stories wymiary są identyczne jak na Instagram Stories, a mianowicie 1080x1920 pikseli. Wyświetlane są w proporcji 9:16.
Wymiary Facebook Stories
Zdjęcie z linkiem
W tym formacie zalecana wielkość to 1200x628 (format pionowy) i 1080x1080 (format kwadratowy).
Wymiary zdjęć z linkiem
Karuzela
Format karuzelowy wyświetla zdjęcia i filmy w kwadratach. Minimalny wymiar zdjęcia / filmu powinien mieć 1080x1080 px w proporcji 1:1. Karuzela pozwala dodać od 2 do 10 zdjęć/filmów w jednym poście.
Wymiary karuzeli na Facebooku
Pokaz slajdów
Możliwość wstawienia od 3 do 10 zdjęć i grafik w jednym poście. Tworząc pokazy slajdów, używaj obrazów o rozmiarze co najmniej 1080×1080 w proporcji 16:9 albo 1:1. Jeśli obrazy będą miały inne proporcje zostaną przycięte automatycznie.
Pokaz slajdów - wymiar
Kampania nakierowana na pozyskiwanie lajków
Najczęściej wykorzystywanymi wymiarami w przypadku tego formatu reklamowego są zdjęcia 1200x444 i 1080x1080 px.
Wymiary kampanii nastawionej na polubienia
Nie jesteś pewien, jak powinna wyglądać Twoja strona na Facebooku żeby była skuteczna? Zajrzyj do nas! Zaprojektujemy skuteczny design na każdy fanpage!
Messenger, wymiary grafik
Samego Facebooka mamy omówionego, Mnóstwo typów grafik i możliwości do omówienia. Każda z grafik ma zupełnie inny wymiar i musisz brać pod uwagę zupełnie inne wytyczne co do wymiaru. Jak sytuacja wygląda w przypadku Messengera? Jaki wymiar mają poszczególne grafiki używane w Messengerze? Sprawdzam!
Reklama między konwersacjami
Miniatura obrazu będzie wyświetlana pomiędzy rozmowami, po prawej stronie w formie kwadratu, dlatego najlepiej wybrać rozdzielczość 1080x1080, i nieco większej. Po kliknięciu użytkownik zobaczy całą reklamę. W widoku rozszerzonym obraz będzie miał proporcje od 16:9 do 1:1. Obrazy pionowe nie są akceptowane przez system.
Oficjalne wytyczne wskazują, że minimalne wymiary obrazu to 254x133, jednak w praktyce Facebook odrzuca tak małe zdjęcia w tym formacie reklamowym – minimalna rozdzielczość obrazu to 500x262 px. Plik może mieć maksymalny rozmiar 30 MB. Do obrazu trzeba dodać również tekst – w treści może być do 150 znaków ze spacjami, a w nagłówku do 40 znaków ze spacjami.
Messenger, reklama pomiędzy konwersacjami - wymiar
Messenger - relacje
Obrazy i filmy zamieszczane w relacji na Messengerze, tak samo jak relacje w innych serwisach powinny mieć proporcje 9:16 oraz wysoką rozdzielczość, zalecam rozdziałkę 1080x1920 i wyższą.
Wymiary reklamy na Messengerze
Instagram - wymiary grafik
Instagram jest świetnym miejscem do rozwijania swojego profilu osobistego, jak i profilu marki. Treści obrazkowe są obecnie najatrakcyjniejsza formą, która pozwala skupić uwagę użytkownika. Dodatkowo, wykorzystanie InstaStories pozwala relacjonować bieżące wydarzenia i budować autentyczność. Jeżeli chcesz zachować atrakcyjność publikowanych treści, musisz postępować według określonych wytycznych. W tym przypadku, ważne są nie tylko wymiary, ale i proporcje zdjęć i grafik dodawanych na Instagram! Ale po kolei:
Posty
- kwadratowe – rekomendowane minimalne wymiary to 1080x1080. To Wciąż najpopularniejszy format zdjęć na Instagramie.
- poziome – ważne będzie zachowanie proporcji 1,91:1 z szerokością 1080.
- pionowe – najlepiej zachować proporcje 4:5 z szerokością 1080 i wysokością 1350. Wtedy zdjęcie nie zostanie ucięte.
Posty na Instagramie
Wymiary InstaStories
Proponuję stosowanie proporcji 9:16 z wymiarami 1080x1920 px, ponieważ większość użytkowników przegląda Instagrama na telefonie to taki widok będzie najbardziej odpowiedni. W przypadku samodzielnego tworzenia grafik, dobrze o tym pamiętać!
InstaStories
Posty wideo
Format filmu, który chcesz umieścić na Instagramie w formie postów, powinien mieć proporcje od 1,91:1 do 4:5.
Posty wideo na Instagramie
IGTV
W IGTV najlepiej będą wyglądały nagrania w proporcji 9:16 lub 4:5. Maksymalna długość filmu w przypadku urządzeń mobilnych to 15 minut, a filmy przesłane z internetu mogą trwać do 60 minut. Filmiki muszą być zamieszczane w formacie MP4.
Instagram IGTV
Twitter - wymiary grafik
Twitter zajmuję trzecie miejsce w Polsce, pod względem liczby realnych użytkowników. To doskonały portal do kreowania marki i budowania wizerunki firmy, poza tym, najświeższe wiadomości publikowane są tam często zdecydowanie szybciej niż na innych portalach informacyjnych.
Chcąc wykorzystać potencjał Twittera musisz wziąć pod uwagę regulamin i ważne aspekty techniczne, obejmujące między innymi wymiary grafik zamieszczanych na portalu. Dzięki temu Twoje posty będą nie tylko wyglądały estetycznie, ale również możesz osiągnąć lepsze wyniki. Chcąc zachować spójność, możesz skierować swoją uwagę na konkursy graficzne. Jakie wymiary powinny mieć zdjęcia i bannery na Twitterze?
Poniżej znajdziesz zalecane wymiary dla zdjęcia profilowego, zdjęcia wrzucanego w tło, zdjęcia w postach, relacji, Twitter Card i Player Card:
Zdjęcie profilowe na Twitterze
Tak jak w przypadku zdjęć profilowych na innych serwisach, należy mieć na uwadze, że wstawiając obraz w formacie 1:1, Twitter utnie jego rogi i będzie wyświetlał je w kształcie koła. Zamieść najważniejsze elementy w centrum. Rekomendowanym wymiary to 400x400. Prześlij foto w formacie JPG, PNG, GIF o maksymalnym rozmiarze 2 MB.
Zdjęcie profilowe na Twitterze
Zdjęcie w tle
Najlepiej zamieść plik w formacie 3:1 o wymiarach 1500x500 px. Wtedy na każdym urządzeniu będzie wyglądać tak samo i nie utnie fragmentów zdjęcia umieszczanego jako tło.
Zdjęcie tła na Twitterze
Zdjęcie w poście
Obrazy wyświetlane są w proporcjach 16:9. Gdy zastosujesz większą wysokość zdjęcie zostanie ucięte automatycznie. Wgrywany plik może mieć maksymalny rozmiar 5 MB (publikacja z aplikacji mobilnej) tudzież 15 MB (publikacja przez stronę).
Na Twitterze możesz opublikować zdjęcie oraz animację w formacie GIF. Ten format, jak i filmy mogą być kwadratowe.
Wymiary posta na Twitterze
Twitter umożliwia wstawienie do 4 zdjęć naraz, wyświetlanych w tym samym poście:
- 2 fotki: wyświetlane obok siebie, proporcje 7:8
- 3 fotki: jedno zdjęcie 7:8, dwa pozostałe 4:7
- 4 fotki: siatka 2 x 2 z obrazami o wyświetlanych proporcjach 2:1
Kilka zdjęć w poście na Twitterze
Relacja (Twitter Fleets)
Fleet wyświetlany będzie na urządzeniach mobilnych pionowo w wymiarach 1080x1920 px. W wersji desktopowej nie ma możliwości publikowania ani odczytywania Fleeta. W relacji możesz zawrzeć tekst (maksymalnie do 280 znaków), video, animowanego GIFa i zdjęcie.
Relacja Twitter Fleet
Twitter Cards
To klasyczny i prosty w użyciu modyfikator wyglądu linków zamieszczanych w poście na Twitterze. Możesz dowolnie wybrać w jakiej formie będzie wyświetlane.
Summary card: Link ze zdjęciem (minimalne wymiary to 120x120 w pikselach, format kwadratowy, maksymalnie 1 MB), tytuł strony (do 70 znaków), krótki opis (do 200 znaków) oraz fragment adresu URL.
Twitter Summary Card
Summary with large image card: podobny format do powyższego, jednak wyświetla się większe i lepiej wyeksponowane zdjęcie. Opis w wersji desktopowej ucięto do 3 linijek, natomiast na urządzeniu mobilnym z iOS albo Androidem nie ma go wcale. Obraz powinien mieć proporcje 2:1, a jego minimalne wymiary to: 300x157, natomiast maksymalne to: 4096x4096. Dostępne formaty: JPG, PNG, WEBP oraz GIF (w przypadku animowanego gifa, jako miniaturka użyta zostanie jedna klatka obrazu).
Twitter Summary with large image card
Player card: Summary Card z miniaturą pliku video / audio, który można odtworzyć. W aplikacji mobilnej, po kliknięciu w miniaturę zostaniemy przeniesieni do symulowanej przeglądarki Twittera, gdzie będziemy mogli uruchomić odtwarzanie. Z kolei w wersji desktopowej możemy zobaczyć materiał bezpośrednio na osi czasu. Miniaturka w Player Card najlepiej, żeby miała proporcje 1:1 albo 16:9 i wymiar minimalny 640x360 px. Plik nie powinien przekraczać 5 MB.
Player Card na Twitterze
LinkedIn - wymiary grafik
LinkedIn, czyli jeden popularniejszych serwisów biznesowych. Umożliwia dotarcie do osób, które mogą znacząco wpłynąć na Twoje losy zawodowe, czy biznes. Profesjonalne treści, mniej prywaty, więcej merytorycznej wiedzy. Raczej wymiana poglądów i osiągnięc biznesowych, aniżeli prywatne pogaduchy. LinkedIn również ma swoje wytyczne co do wymiarów grafik w serwisie.
Zdjęcie profilowe
Zalecane są wymiary 400x400, lecz w praktyce lepiej wybrać nieco większy rozmiar. Najważniejsze, aby zachować proporcje 1:1.
Zdjęcie profilowe na LinkedIn
Zdjęcie w tle
Powinno mieć wymiary 1584x396 (4:1). Stosując inne rozmiary, trzeba mieć na uwadze, że serwis może przyciąć zdjęcie. Na wszelki wypadek, najważniejsze elementy zamieść bliżej centrum. Wymiary grafik są w tym przypadku bardzo ważne - nie zostaną zeskalowane, jeżeli będą zbyt duże.
Zdjęcie tła na LinkedIn
Stories
LinkedIn stories działa na podobnych zasadach jak Facebook Stories i Instagram Stories. Podobnie jak tam, zalecane wymiary to 1080x1920 (9:16).
LinkedIn Stories
Na Linkedinie możesz posiadać stronę firmową. W tym wypadku wymiary poszczególnych obrazów mogą być różne od klasycznego konta (wszystkie podane w pixelach):
- Zdjęcie profilowe firmy (logo): 300x300
- Zdjęcie jako tło strony: 1128x191
- Zakładka “kultura firmowa” – zdjęcie główne: 1128x376
- Zakładka “kultura firmowa” – moduły niestandardowe: 502x282
- Zakładka “kultura firmowa” – galeria firmy: 900x600 (rekomendowany rozmiar, minimalnie 264x176)
LinkedIn - strona firmowa logo i zdjęcie będące tłem
LinkedIn - strona firmowa, galeria firmy, zdjęcie główne i zdjęcia niestandardowe
Posty na LinkedIn
Grafika w poście najlepiej wygląda w rozdzielczości 1200x1200 (1:1). Na desktopie wyświetlana będzie w formie kwadratu, a na urządzeniach mobilnych pionowo (1200x628)
Posty na LinkedIn
Post wideo
Z kolei filmik na Linkedin powinien być utrzymany w wymiarach od 256x144 pikseli do 4096x2304.
Film na LinkedIn
Wymiary reklamy na LinkedIn
Umieszczając na LinkedIn reklamę z pojedynczym zdjęciem zachowaj proporcje 1:1, przy maksymalnym rozmiarze 7680x7680 px.
Pojedyncza reklama na LinkedIn
Pojedyncza reklama na LinkedIn może mieć więc całkiem spory rozmiar. Ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji, aby całość wyglądała estetycznie i została dobrze wyświetlona. Pamiętaj o proporcjonalnym dobraniu treści do obrazu i odpowiednim kontraście tych dwóch elementów. Proporcjonalne wymiary grafik lepiej pokażą Twoją treść.
Wymiary reklamy - karuzeli na LinkedIn
Kolejnym formatem reklamowym do omówienia będzie reklama karuzela. Obrazy w tej formie reklamowej powinny mieć rozmiary od 1080x1080 pikseli do 6012x6012.
Karuzela na LinkedIn
Reklama wideo na LinkedIn
Reklama filmowa zamieszczana na Linkedin może mieć długość od 3 sekund do 30 minut, jednak najefektywniejsze reklamy powinny być krótsze niż 15 sekund. Wymiary nie są sztywno okresowe. Szerokość dopuszczalna powinna mieć (w pikselach) nie mniej niż 640 i nie więcej niż 1920. Z kolei wysokość może wynosić od 360 do 1920. Dopuszczalna wielkość pliku to 200 MB.
Reklama w formie filmu na LinkedIn
Reklama dynamiczna
Reklama dynamiczna powinna mieć wymiary 100x100.
Reklama dynamiczna
Posty sponsorowane
Obraz w promowanej treści powinien mieć wymiary 1200x627 pikseli.
Posty sponsorowane
Business Banner
Grafika zamieszczona w Business Banner wygląda najlepiej, gdy ma wymiary 646x220 px.
LinkedIn Business Banner
TikTok - wymiary
Popularność TikToka rośnie niezwykle dynamicznie Gromadzi on około 500 milionów użytkowników. To doskonałe miejsce, aby dotrzeć do osób z pokolenia Z. Coraz więcej firm wykorzystuje potencjał tego serwisu. Za komentarz niech wystarczy fakt, że profil tam regularnie prowadzi Robert Lewandowski, a sam TikTok był jednym z głównych sponsorów Euro 2020. Jaką politykę co do wymiarów materiałów ma ten serwis? Czy wymiary grafik na TikToku znacząco różnią się od konkurencji?
Wymiary zdjęcia profilowego na TikToku
Zalecane wymiary zdjęcia profilowego zamieszczanego na TikToku to 200x200 pikseli, w proporcji 1:1. Dopuszczalny format: JPG i PNG.
Zdjęcie profilowe na TikToku
TikTok In Feed Ads
Rodzaj reklamy, wyświetlanej między innymi treściami w karcie „For you”, udając organiczny content. Ma free video z dźwiękiem. Dopuszczalna rozdzielczość In Feed Ads to 1080x1920 w pixelach, w proporcji 9:16.
TikTok In Feed Ads
TikTok Brand Takeover Ads
Reklama wyświetlana bezpośrednio po włączeniu aplikacji. Zalecane proporcje to 9:16 przy rozdzielczości 1080x1920. Dopuszczalna długość filmów to 3-5 sekundy. Reklama całkowicie bezdźwięczna, może być zamieszczona w formacie .gif i .jpg.
TikTok Brand Takeover Ads
TikTok TopView Ads
Kolejny format reklamy wyświetlany zaraz po włączeniu aplikacji. Dopuszczalna długość filmików to 5-60 sekund, a wymiary to 1080x1920.
TikTok TopView Ads
TikTok TopView Lite
Uproszczona forma TopView Ads. Wyświetlana w tym samym momencie, jednak nie ma dźwięku i wyświetlanie trwa zdecydowanie krócej niż w wersi TopView - 3-5 sekund. Zalecane wymiary grafik i filmów to 1080x1920 (9:16). Można użył zarówno krótkiego filmu, jak i obrazu w formacie .jpg.
TikTok TopView Lite
YouTube - wymiary grafik
YouTube daje wiele możliwości! Poza możliwością założenia własnego profilu firmowego, istnieje możliwość zamieszczania przeróżnych form reklamowych i grafik. Przez dowolne wideo możesz zaprezentować swoją firmę / produkt, w atrakcyjny i przykuwający uwagę sposób. Jednak, aby jakość twoich materiałów była zadowalająca zadbaj o uwzględnienie wytycznych przedstawionych poniżej.
Baner na YT
Zalecam zastosowanie minimalnych wymiarów 2048x1152 px, przy proporcjach 16:9. Należy pamiętać, że na każdym urządzeniu baner może wyświetlać się inaczej. Bezpieczna strefą jest wymiar 1235x338. Plik może mieć rozmiar do 6 MB.
Banner na YouTube
Zdjęcie profilowe
Serwis dopuszcza okrągły i kwadratowy obraz o wymiarach 800x800. Najważniejsze będzie zachowanie proporcji 1:1.
Zdjęcie profilowe na YT
Miniatura filmu
Zalecam stosować miniatury o wymiarze 1280x720 (16:9), a minimalna szerokością 620 px. Generalnie im wyższa rozdzielczość - tym lepiej.
Miniatura filmu na YouTube
Post na karcie społeczność
Nie ma minimalnych wymiarów, jednak należy zachować proporcje 1:1. W poście na karcie społeczności mogą znajdować się standardowe obrazy .jpg i animowane .gif.
Post na karcie społeczność na YT
Reklama Display
Dopuszczalną rozdzielczość reklamy display: 300x60 i 300x250.
Wymiary reklamy Display
Nakładki reklamowe
Osobiście polecam stosowanie rozdzielczości 468x60 i 728x90.
Nakładki reklamowe na YouTube
Reklamy wideo
Najlepiej zachować proporcje 16:9 lub 1:1. W pierwszym przypadku zalecam rozdzielczość FullHD 1920x1080, a w drugim 1080x1080.
Reklama w formie filmiku na YouTube
Podsumowanie
Wszystkie serwisy społecznościowe mają różne wytyczne co do wymiarów grafik i materiałów audiowizualnych. Mam nadzieję, że z moim poradnikiem zapamiętanie tego będzie dużo łatwiejsze i pozwoli skupić się wyłącznie na tworzeniu dobrego contentu. Daj znać w komentarzu, który serwis działa najlepiej w Twoim przypadku i przynosi najlepsze efekty!
Jeżeli lubisz zamieszczać infografiki w social mediach, przeczytaj artykuł Karoliny! 11 najlepszych darmowych narzędzi do tworzenia infografik! Zapraszam też na naszą stronę projektowanie infografik, gdzie nasi graficy zrobią wszystko za Ciebie!