Trendy w projektowaniu logo
Czy warto śledzić trendy w projektowaniu logo?
Oczywiście, że warto. Można za nimi podążać, można iść im pod prąd, można się nimi inspirować i można uznać je za zapowiedź czegoś nowego. Im więcej wiesz na temat tego, co jest dzisiaj modne, tym łatwiej odnaleźć Ci odpowiednią drogę do zwizualizowania idei klienta i nadania znakowi wymaganego charakteru. Do trendów należy jednak podchodzić ostrożnie. Warto zastanowić się, dlaczego i czy w ogóle dany zabieg działa w konkretnym przypadku. To zawsze pomaga. Poniżej prezentujemy, naszym zdaniem, najciekawsze trendy w projektowaniu graficznym.
Jak zaprojektować mocne, czarno-białe logo?
Kolory są symbolami. Ożywiają logo. Dodają znakowi cech charakterystycznych. Co jednak, gdy będziemy zmuszeni przedstawić czarno-białą wersję naszego kolorowego logo? Czy nie straci on całej swojej wartości?
Czarno-białe logo są uniwersalne! Obronią się w każdej sytuacji. Zawsze i wszędzie. Pomyśl o kilku znakach, które znane są każdemu od Warszawy po Tokyo, takich jak Nike, Disney czy Mercedes-Benz. Czarno-białe logo zawsze się sprawdzi. Nie istnieje ryzyko utraty jego znaczenia czy stopnia atrakcyjności w wyniku wydrukowania go na czarno-białej drukarce czy kserowania. Zawsze będzie takie, jak założy sobie projektant.
Czarno-białe logo oczywiście mają też inne zalety. Pasują do wszystkiego, zawsze wyglądają elegancko i wytwornie oraz nadają znakowi minimalistyczny wydźwięk.
Może logo pisane?
Korzystanie jedynie z białego i czarnego koloru przy projektowaniu logo może wpędzić nas w pułapkę nudy. Łatwo z niej wybrnąć wykorzystując kolejny trend projektowania graficznego – ręczną typografię. Pod żadnym pozorem nie powinno się zawsze wykorzystywać krojów pisma rodem z rankingów "20 best fonts ever" – ręczna typografia doda naszemu projektowi niezbędnego charakteru, będzie świetnie pozycjonować znak i sprawi, że będzie on jedyny w swoim rodzaju.
Logo naj-wy-raź-niej
Oczywiście wykorzystanie gotowych krojów pisma nie jest grzechem i nie musi skończyć się lądowaniem w graficznym czyśćcu. Nie każdy spełnia się przecież w jednej z najtrudniejszych dziedzin graficznych – typografii. Nie warto więc dzielić skóry na niedźwiedziu, lepiej podzielić nazwę marki na sylaby (lub w wersji mniej ortodoksyjnej – na dowolne zbitki liter) i ułożyć je w swego rodzaju stos. Zabieg ten jest nie tylko ciekawym wybiegiem graficznym, ale tworzy także pole do popisu językowego.
Oldschoolowe logosy?
Wszyscy lubimy stare filmy, ale czy równie mocno lubimy stare znaki graficzne? Oczywiście! Kojarzysz stare kinowe neony? Szyldy barów mlecznych? Znak graficzny Społem? Podobają Ci się? Stare znaki graficzne wracają do łask. Zdecydowanie wyróżniają się na tle nowoczesnych znaków i pozycjonują brand jako nieco oldschoolowy, ale jednocześnie nawiązujący do tradycji i jakości.
Ikona projektowania
Marketing coraz większy nacisk kładzie na wykorzystywanie w swoich działaniach kanałów online. Szacuje się, że do 2019 roku ok. 20% budżetu marketingowego wydawanego będzie na promocję w Internecie, czy za pomocą aplikacji mobilnych. Oczywiście trend ten bardzo mocno dotyka projektowania graficznego. Większość logo musi pasować nie tylko do wizytówek czy folderów reklamowych, ale także do aplikacji czy stron internetowych. Zdarza się nawet, że logo projektowane jest tylko i wyłącznie na potrzeby marketingu online. Nic dziwnego. Coraz więcej czasu spędzamy w wirtualnej rzeczywistości i jej elementy coraz mocniej na nas oddziałują.
Dzieje się tak do tego stopnia, że graficy w swoich projektach wykorzystywanych również offline nawiązują do popularnych w sieci motywów czy ikon. Trend ten jest wyjątkowo nowy, ale z pewnością będzie coraz bardziej popularny.
Logo po prostu
„Każdy głupek może stworzyć coś skomplikowanego. Tylko geniusz może stworzyć coś prostego.” Te słowa wypowiedział co prawda piosenkarz Woody Guthire, ale doskonale obrazują one kolejny trend w projektowaniu graficznym. Przede wszystkim prostota. Najlepsze logo, to takie logo, które w jak najmniejszej ilości elementów, przekaże jak najwięcej treści. Wiele brandów postanowiło uprościć swoje znaki graficzne – czy to przez kolorystykę, czy to przez formę. Wystarczy wspomnieć o Apple, Starbucksie czy Pizza Hut.
Kompletnie niekompletne
Zabieg wycinania części logo (najczęściej jego sygnecie) wykorzystuje naturalną dla każdego człowieka chęć śledzenia narracji. Niekompletna litera wzbudza zainteresowanie naszego dążącego do porządku umysłu i niejako zmusza go do uzupełnienia logo i stworzenie go na nowo. Niekompletne logo sprawiają wrażenie wysublimowanych i subtelnych zarazem.
A co Ty o tym myślisz? Jakie są Twoje inspiracje i jak je wykorzystujesz? Podziel się z nami Twoimi przemyśleniami.
Chcesz zaprojektować własne logo, ale nie masz pomysłu? Może masz ich aż tyle, że nie wiesz od czego zacząć? Zleć naszym grafikom projekt logo, a dostaniesz tyle pomysłów, ile tylko zechcesz! I wiesz co? Zapłacisz tylko za ten, który wybierzesz!
Zobacz nasze inne usługi: projektowanie folderów reklamowych, projektowanie reklam, projektowanie graficzne opakowań, projektowanie etykiet, projektowanie logotypu, uniwersalna nazwa firmy, projektowanie i tworzenie wizytówek