Szablony Allegro: jakich błędów nie popełniać?

Redakcja               13.07.2015              
Szablony Allegro na pewno nie są gwarancją sukcesu sprzedawcy, ale mogą wydatnie przyczynić się do dobrych wyników sprzedażowych i przyciągnąć, zatrzymać potencjalnych klientów. Co się dzieje, gdy szablon jest zły?

Szablony Allegro, a sprzedaż

Zastanówmy się wpierw, cóż to oznacza, iż szablon nie spełnia podstawowych wymagań? Chodzi o sytuacje, gdy dokonujemy wymiany witryny sprzedażowej, celem osiągnięcia lepszych wyników. Jeśli tak się nie dzieje, sprzedaż, a nawet oglądalność nowego szablonu nie rośnie lub wręcz spada i można powiedzieć, iż jest po prostu zły. W jakim okresie czasu to się dzieje?
 
To oczywiście zależy od branży, produktu, nawet pory roku, czy okresu, w jakim dany towar trafia do odbiorców. Ogólne założenia dla poprawnych szablonów są jednak bardzo zbliżone. Zatem jakich błędów nie popełniać?

Brak wyróżników

Brak szyldu. O co chodzi? Symbol marki, logo firmy, to rzecz obowiązkowa. Podobnie jak w sklepach stacjonarnych, szablony na Allegro służą nie tylko do identyfikacji, ale też, w dłuższej perspektywie, budują świadomość marki u klientów.

szablony allegro
Przykładowe szablony Allegro

Indywidualne szablony

Indywidualność zawsze była w cenie. Dzięki charakterystycznym motywom graficznym, czyli znakom marki lub firmy, można łatwiej odróżnić się od konkurencji. Dochodzi tu też efekt psychologiczny. Klienci chętniej kupują w miejscu, które jest dookreślone, nie anonimowe, omijają zaś sprzedawców, którzy wydają się amatorami i istnieje ryzyko, że za chwilę nie będzie już ich w sieci. W codziennym życiu też przecież wybieramy sklepy lub sieci sklepów, które mają wyraźne, charakterystyczne szyldy, a omijamy miejsca pozbawione oznaczeń, które wydają się podejrzane.

Spójność szablonu

Warto w tym miejscu dopowiedzieć, że wygląd ogólny bazujący przecież na dostępnych szablonach jest pewną formą, która powinna służyć nam przez lata, a przynajmniej dłuższy czas. W związku z tym, warto zainwestować w profesjonalny szablon, często droższy niż standardowe lub wręcz darmowe warianty, ale za to wyjątkowy i dający się łatwo zapamiętać (oraz swobodnie modyfikować).

Formatowanie szablonów

Kolejna sprawa to kulejące formatowanie wewnętrzne, czyli elementy oferty, na którą klient zwraca uwagę i na tej podstawie określa sprzedawcę jako profesjonalistę lub wręcz odwrotnie. Są to często drobne sprawy, które rzutują na całościowy odbiór, a więc należy ich dopilnować. Niestety często tak się nie dzieje.

Tekst

Po pierwsze tekst. Powinien być wyrównany do lewej strony, ewentualnie wyjustowany, oczywiście o ile ma odpowiednią szerokość. Druga sprawa to zbytnia frywolność w doborze fontów. Często na stronie widzimy przynajmniej kilka rodzajów fontów, bo właścicielowi wdaje się, że dzięki temu jego strona nabiera blasku i przyciągnie klientów tymże pozornym bogactwem. W rzeczywistości odbiorca widzi tylko galimatias znaków i brak spójności. Mówiąc krótko, używamy jednego lub dwóch rodzajów fontów i nie szarżujemy z wariantami wielkości liter.

Kontrast

Trzecia rzecz to zbyt duży kontrast. Ten problem bierze się chyba z doświadczeń bazujących na reklamach na plandekach samochodowych lub niektórych, miejskich banerach. Ich bardzo widoczny kontrast pomiędzy treścią a tłem jest posunięty do granic absurdu, ale dzięki temu znaki są doskonale widoczne.

To nie działa na stronach internetowych. Zbyt kontrastowe kolory i bardzo szerokie spektrum barw czyni szablon nieczytelnym. Skrajne przypadki to zupełnie czarne strony z czerwonymi lub żółtymi literami, dodatkowo podlane jeszcze kontrastowym kolorem. To naprawdę nie jest dobre rozwiązanie.

Szablonowe problemy

Powyższe problemy, które można dostrzec w wielu szablonach Allegro, są absolutnie podstawowe. Występuje jeszcze niemało dodatkowych kwestii i zagadnień, do których prawdopodobnie nawiążemy w kolejnych publikacjach. Krótka lista wymienionych błędów to jednak rzeczy najłatwiejsze do dostrzeżenia, nawet jeśli sprzedawca nie ma dużego doświadczenia.

Wystarczy pamięć o tych założeniach, aby uniknąć głównych niebezpieczeństw niedorobionego szablonu. Sprzedawca chce oczywiście sprzedawać. Trzeba sobie to ułatwiać, a nie utrudniać.

To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Jak zaprojektować skuteczny szablon Allegro?

Każdy chciałbym mieć skuteczny szablon, który będzie przyciągał klientów i generował sprzedaż. Idealne rozwiązanie nie istnieje, ale można postarać się uniknąć wielu błędów. Jak to zrobić? Co oznacza skuteczny szablon na allegro? Właściwie skuteczność należy rozumieć jako zbiór cech, które sprawiają, że widok strony jest dla odbiorcy atrakcyjny. Jednocześnie właściwy szablon spełnia szereg funkcji informacyjno-reklamowych i jest swego rodzaju wizytówką firmy. Oto kilka wskaz

Andrzej Sitek
3 lipca 2015  

Kolory placówek. Czy mają znaczenie?

Kolory Ikei to żółty i niebieski. Czy zatem obszerne sklepy szwedzkiego giganta składają się z żółtych płaszczyzn uzupełnionych niebieskimi połaciami? Otóż nie. Wnętrza Ikei są przede wszystkim białe. Dlaczego? Aby to wyjaśnić, trzeba najpierw powiedzieć o czymś, co nazwano identyfikacją wizualną. Najlepszych przykładów nie znajdziemy w czasopiśmie dla panów, jak zasugerował jeden z moich znajomych, chociaż w pewnym sensie miał rację. Identyfikacja wizualna to zestaw wzajemnie uzup

Andrzej Sitek
27 marca 2015