Strona internetowa to Twoja wizytówka
Podobnie jak w kontaktach interpersonalnych, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Witryna już na wstępie musi budzić dobre skojarzania i właściwe konotacje. Cechy właściwej, skutecznej strony to między innymi czytelność, prostota nawigacji, design i oczywiście szeroka, interesująca oferta. Poza tym mamy jeszcze szereg istotnych elementów, które strona www zawierać po prostu musi. o czym mowa? Przeczytaj dalej!
Dopracowana wizualnie strona internetowa podnosi prestiż firmy, poprawia komunikację z klientami, posiada nieocenioną wartość dostępu 24 godziny na dobę i na dodatek ma zasięg globalny. Nie wykorzystać tych możliwości, to jak zrezygnować z pewnego zysku.
Odpowiedni wygląd i szablon strony www.
Pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę gość strony to jej szata graficzna. Bardzo ważne, aby w tym momencie nie pojawiło się wrażenie dysharmonii, niedopasowania i niedopracowania któregokolwiek elementu. Wysokiej jakości grafika to podstawa na stronach www. Niezależnie od ich tematyki!
Istotna jest kolorystyka, dopasowania tonacja barw i rozmieszczenie wszystkich detali w takim sposób, aby odpowiadały użytkownikom i uwzględniały ich preferencje. Oczywiście pojawia się w tym miejscu pytanie, jakie są oczekiwania odbiorców?
Wygląd od branży, produktu, oferty. Oczywiste jest, ze pizzeria potrzebuje innej gamy informacji i formy prezentacji niż firma zajmująca się sprzedażą rur ocynkowanych, a oba wspomniane przypadki nijak mają się do biura rachunkowego lub kancelarii adwokackiej.
Każda branża ma swoją specyfikę, a celem właścicieli przedsięwzięć jest również chęć wyróżnia się od konkurencji. Oznacza to, że każdy przypadek jest nieco inny i wymaga osobnego podejścia, personalizacji.
Przykładowy layout strony www
Funkcjonalność strony www
Strona internetowa spełnia wiele funkcji, poza informacyjną i czysto użyteczną, to również reklama, na dodatek często skuteczniejsza niż jej tradycyjne odpowiedniki (trafia do większej liczby potencjalnych klientów). Jednym z problemów twórców stron jest takie zaprojektowanie witryny, aby funkcja reklamowa nie przesłaniała lub pomniejszała treści.
Odbiorcy świadomie unikają tej formy komunikatów, które napierają w naszej codzienności praktycznie z każdej strony. Jak najlepiej sprawić, żeby nasza strona łączyła funkcję reklamową z funkcją informacyjną? Prowadząc bloga i publikując materiały wysokiej jakości!
Klient jest najważniejszy
Łatwo dostępne i od razu zauważalne powinny być m.in. dane firmy, narzędzia kontaktu (formularze kontaktowe, telefony, adres, itd.), oczywiście oferta firmy, a także cenniki i dodatkowe treści, związane np. ze specyfiką działalności przedsiębiorstwa. Przy tym wszystkie wspominane elementy nie mogą zakłócić czytelności i nadal powinny posiadać pewną spójność wizualną, dostosowanie graficzne do profilu działalności.
Na koniec warto zadbać o funkcję społecznościową. Facebook, Google+, Twitter, itd. Powinny być możliwie najbardziej widoczne i najlepiej dostępne dla userów. Integracja z mediami społecznościowymi to zwiększenie zasięgu firmy i bezcenna, darmowa reklama.
Z tym aspektem wiąże się również mobilność strony, tzn. wersja WWW na urządzenia przenośne lub przynajmniej responsywność witryny. Ostatnia rzecz to aktualizacje. Unowocześnianie, odświeżanie treści to sygnał dla klienta, że firma nie stoi w miejscu. Jest to element, który bywa pomijany, a jest równie ważki jak pozostałe.
Dobra strona to nie tylko wizytówka firmy. Dziś to nieodłączna część jej działalności umożliwiająca wyjście z ofertą do odbiorców, zdobycie nowych klientów oraz, a może nawet głównie, tworzenie spójnego wizerunku. Po prostu trzeba zadbać, aby firmowa strona była mocnym argumentem przedsięwzięcia. To się zwyczajnie opłaca.