Roll-up: czy pomaga sprzedawać?

Redakcja               17.07.2015              
Reklama typu roll-up na pewno przyciąga uwagę potencjalnych klientów za pomocą przekazu wizualnego, jednak bez sprzedawcy, nie byłaby tak skuteczna. Dlaczego?
Pionowa reklama, niezależnie od tego jak bardzo interesujące zawiera treści, musi być wspierana przez dobrego handlowca. Właściwie to osoba sprzedawcy wykorzystuje wstępny efekt osiągnięty przez reklamę tego typu. Dobre projekty roll upa pomagają podnieść zainteresowanie, a handlowiec robi resztę.

Najczęstszym, naturalnym środowiskiem dla tego typu instalacji są galerie, sklepy, gdzie powstają tymczasowe stoiska sprzedażowe, np. promocyjne lub degustacyjne. Komunikacja z klientem zachodzi poprzez tzw. content marketing, rozumiany głównie jako rozmowa.

Atrakcyjna grafika i odpowiednie wymiary

Prezentując produkt i zachęcając do zakupu handlowiec może odnieść się do treści zawartych na reklamie roll-up, czyli atrakcyjnej grafiki, hasła reklamowego, być może wypunktowanych, głównych cech produktu. Zawartość tego typu reklamy pomaga sprzedawcy w zobrazowaniu zalet towaru, podkreśleniu pewnych plusów.

przykładowy roll up
 

Chodzi również o to, ze grafika na powierzchni o wielkości 100 x 200 cm jest dość duża i wyraźna. To także może pomóc sprzedawcy w osiągnięciu zamierzonego efektu, bo łatwiej odnieść się, operować na dużym obiekcie, np. wskazując go przebywającym w pobliżu osobom i zachęcając do zapoznania się ze szczegółową ofertą. Nie bez powodu  wymiary roll up-ów są odpowiednio określone, mają za zadanie pomóc przedstawić odpowiednią ilość informacji, w przystępny graficznie sposób.

Roll up w stylu life style advertising

Reklama typu roll-up może też działać w zakresie life style advertising, czyli ukazywania produktu w ujęciu stylu życia. Chodzi o takie ukazanie produktu, aby odbiorca odniósł wrażenie, że jest to rzecz dla takiej osoby, jak on sam.

W rozmowie również można osiągnąć ten efekt, ale przekaz wizualny jest o wiele szybszy i celniejszy. O co konkretnie chodzi? Jeśli np. akcja dotyczy sprzedaży tostera, to zdjęcie samego urządzenia na reklamie roll-up oraz lista jego parmetrów technicznych nie będzie dobry pomysłem.

Moc oddziaływania

Można za to zaprojektować grafikę prezentująca uśmiechniętą osobę, np. mamę z gromadą dzieci, która sięga po gorącego tosta i obdarowuje nim swoje pociechy. Taki obraz wywołuje w umyśle odbiorcy pozytywne konotacje. Pojawia się tu bowiem symbol rodziny, serdeczność, podarunek, dzieci, oraz apetyczny produkt – równo upieczony tost. To części składowe obrazu, który jest przyjazny i przyjemny dla oka, dla każdego z nas.

Taka sytuacja może oddziaływać nawet bardziej, np. na odwiedzające miejsce promocji kobiety z dziećmi. W takim wypadku reklama umieszczona na banerze typu roll-up może wydatnie pomóc handlowcowi sprzedać zamierzoną liczbę tosterów.

Dobry roll up wzbudza emocje

Warto w tym miejscu odnieść się do zagadnienia ESP, czyli emotional selling point. Chodzi o efekt sprzedaży, który osiągany jest pod wpływem emocji kupujących osób. Według tej reguły, to wzbudzenie silnych emocji jest decydujące dla sprzedaży. Logiczna strona natury człowieka uaktywnia się dopiero później, racjonalizując chęć zakupu, właściwie już podjętą decyzję.

Racjonalizacja procesu

Klient dochodzi do wniosku, że podjął właściwą decyzję, utwierdzając się w tym przekonaniu np. poprzez zapoznanie się z parametrami technicznymi kupowanego przedmiotu lub innymi wymienionym cechami. Roll-up to skuteczne narzędzie handlowca, pomocne w powyższym procesie.

Warto korzystać?

Roll-upy to system nowoczesny i zapewniający doskonałą wizualizację, skutecznie wspierającą promocję. Szybkość i łatwość montażu to kolejne zalety tego rozwiązania, podobnie jak łatwość wymiany grafiki i brak utrudnień w transporcie. Podczas rożnego rodzaju targów, konferencji, wystaw i spotkań promocyjnych jest to system oferujący nieocenioną pomoc. Należy z niej korzystać.

To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Kolory placówek. Czy mają znaczenie?

Kolory Ikei to żółty i niebieski. Czy zatem obszerne sklepy szwedzkiego giganta składają się z żółtych płaszczyzn uzupełnionych niebieskimi połaciami? Otóż nie. Wnętrza Ikei są przede wszystkim białe. Dlaczego? Aby to wyjaśnić, trzeba najpierw powiedzieć o czymś, co nazwano identyfikacją wizualną. Najlepszych przykładów nie znajdziemy w czasopiśmie dla panów, jak zasugerował jeden z moich znajomych, chociaż w pewnym sensie miał rację. Identyfikacja wizualna to zestaw wzajemnie uzup

Andrzej Sitek
27 marca 2015  

Identyfikacja wizualna jest potrzebna?

Odbiór firmy wiąże się z jej wizerunkiem, którego zasadniczą częścią jest identyfikacja wizualna. Dlaczego właściwie jest tak ważna? I dlaczego jest potrzebna? Założenie firmy jest coraz łatwiejsze, pojawiają się nowe rynki usług i towarów, wzrasta rola Internetu, niebagatelne znaczenie ma stały wzrost gospodarczy, nowe opcje finansowania i dotacji. Te i inne czynniki sprawiają, że rośnie konkurencyjność utrudniając możliwość wyróżnienia się. Wśród spektrum działań marke

Andrzej Sitek
27 marca 2015