Redesign i odświeżenie logo - kiedy warto?
Redesign logo - co to jest?
Redesign i odświeżenie logo to proces modyfikacji istniejącego logo w celu poprawy jego wyglądu, funkcjonalności lub przekazu. Redesign może polegać na subtelnych zmianach, takich jak odświeżenie kolorów, typografii lub układu, lub może być bardziej radykalny, obejmujący całkowitą transformację logo.
Co może obejmować redesign logo?
Podczas redesignu logo mogą być dokonywane następujące zmiany:
- Estetyka - wszelkie zmiany wizualne, aktualizacje czcionek, kolorów, modyfikacja kształtu, a nawet proporcji znaku. Najczęściej powodowane pójściem w bardziej nowoczesną stronę i minimalizm.
- Czytelność i skalowalność - bywa, że po latach użytkowania, logo danej firmy przestaje być czytelne i skaluje się nieodpowiednio do sytuacji. W takich przypadkach idzie się w kierunku redesignu.
- Uproszczenie - czyli wspomniany wyżej minimalizm. Usunięcie zbędnych elementów i detali, przez co logo zyskuje przejrzysty i lekki design.
- Aktualizacja stylu - pójście w strone nowych trendów projektowych, dostosowanie do najnowszych standardów i królującej obecnie stylistyki.
- Zmiana komunikacji - logo to narzędzie komunikacji, a redesign może pomóc ją zmienić. Dostosować i uatrakcyjnić markę do nowej grupy docelowej lub nowych wymagań tej istniejącej.
- Optymalizacja dla mediów - istotne zwlaszcza w przypadku firm z wieloletnim stażem na rynku. Dostosowanie się do nowych mediów: internetu, sociali, aplikacji. Również dopasowanie do tych bardziej klasycznych, ale ulegających ciągłym zmianom.
Kiedy warto pomyśleć o odświeżeniu i redesignie logo?
Czasem, w cyklu istnienia marki, przychodzi taki moment, że warto lub nawet należy przemyśleć temat odwieżenia logo, w całości bądź fragmentu. Kiedy należy rozważyć redesign i co może być znakiem, że to najlepszy moment na takie zmiany?
- Nowe trendy - czujesz, że wygląd Twojego loga nie nadąża za trendami? Może na tle konkurencji wygląda przestarzale i nieatrakcyjnie? To właśnie moment, w którym warto pomyśleć o liftingu logo.
- Duże zmiany w firmie - firma przeszła znaczące zmiany? Zmieniła swoją misję, wartość lub publiczność docelową? Grupa docelowa jest inna niż wcześniej? Logo powinno odzwierciedlać nową filozofię. Nowe logo może pomóc w budowaniu spójnego wizerunku marki.
- Problemy z czytelnością i skalowalnością - skoro logo jest trudne do odczytania w różnych rozmiarach lub nie działa dobrze na różnych nośnikach, np. na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, na produkcie, może być konieczne jego odświeżenie.
- Działania i rozwój konkurencji - jeżeli konkurencyjne firmy w Twojej branży mają nowoczesne i atrakcyjne logo, warto rozważyć odświeżenie własnego, aby utrzymać krok z trendami i wyróżnić się na rynku.
- Rebranding - rebranding i zmiana identyfikacji wizualnej może obejmować także zmiany dotyczące loga. Nie zawsze to całkowita zmiana i wprowadzenie nowych symboli, ale czasem właśnie lifting.
- Negatywne skojarzenia - stare logo może się odbiorcom kojarzyć negatywnie? Chcesz odciąć się od błędów marki, popełnionych w przeszłości? Lifting i redesign logo może być jednym z pomysłów.
- Jubileusze i rocznice - okrągłe rocznice lub ważne jubileusze mogą być dobrym pretekstem do odświeżenia logo, aby uczcić specjalne okazje i nadać markowej historii nowy wymiar.
Podsumowanie
Odświeżenie logo może pomóc w dopasowaniu się do rynkowych trendów i nadążaniu za konkurencją. Należy jednak pamiętać, że zanim to nastąpi, wypada zrobić odpowiednie badania rynkowe i zbadać grupę docelową. Do realizacji pomysłu należy natomiast zatrudnić specjalistów z doświadczeniem w takich tematach. Wejdź na projektowanie logo i zobacz co nasi graficy zrobią dla Twojej marki!
Przeczytaj więcej naszych artykułów:
- Czym jest typografia?
- Kolory CMYK i RGB
- Wymiary wizytówki
- Jak zrobić logo i logotyp?
- Co powinna zawierać etykieta produktu?
- Ile kosztuje projekt ulotki?
- Jak zaprojektować wizytówkę?
- Jak wybrać font?
- Jak przygotować wizytówkę do druku?
- Jak zaprojektować plakat?
- Wymiary i formaty plakatów
- Wszystko o Corporate Identity