Redesign i odświeżenie logo - kiedy warto?

Redakcja               05.07.2023              
Otaczający nas świat ciągle się zmienia. Tak samo zmianom ulegają trendy graficzne i projektowe oraz preferencje użytkowników i odbiorców. Kiedy warto przemyśleć redesign logo? Na czym polega odświeżenie loga i jakie elementy obejmuje? Zapraszamy!

Redesign logo - co to jest?

Redesign i odświeżenie logo to proces modyfikacji istniejącego logo w celu poprawy jego wyglądu, funkcjonalności lub przekazu. Redesign może polegać na subtelnych zmianach, takich jak odświeżenie kolorów, typografii lub układu, lub może być bardziej radykalny, obejmujący całkowitą transformację logo.

Odświeżymy Twoje logo!

Co może obejmować redesign logo?

Podczas redesignu logo mogą być dokonywane następujące zmiany:

  1. Estetyka - wszelkie zmiany wizualne, aktualizacje czcionek, kolorów, modyfikacja kształtu, a nawet proporcji znaku. Najczęściej powodowane pójściem w bardziej nowoczesną stronę i minimalizm.
  2. Czytelność i skalowalność - bywa, że po latach użytkowania, logo danej firmy przestaje być czytelne i skaluje się nieodpowiednio do sytuacji. W takich przypadkach idzie się w kierunku redesignu.
  3. Uproszczenie - czyli wspomniany wyżej minimalizm. Usunięcie zbędnych elementów i detali, przez co logo zyskuje przejrzysty i lekki design.
  4. Aktualizacja stylu - pójście w strone nowych trendów projektowych, dostosowanie do najnowszych standardów i królującej obecnie stylistyki.
  5. Zmiana komunikacji - logo to narzędzie komunikacji, a redesign może pomóc ją zmienić. Dostosować i uatrakcyjnić markę do nowej grupy docelowej lub nowych wymagań tej istniejącej.
  6. Optymalizacja dla mediów - istotne zwlaszcza w przypadku firm z wieloletnim stażem na rynku. Dostosowanie się do nowych mediów: internetu, sociali, aplikacji. Również dopasowanie do tych bardziej klasycznych, ale ulegających ciągłym zmianom.

Kiedy warto pomyśleć o odświeżeniu i redesignie logo?

Czasem, w cyklu istnienia marki, przychodzi taki moment, że warto lub nawet należy przemyśleć temat odwieżenia logo, w całości bądź fragmentu. Kiedy należy rozważyć redesign i co może być znakiem, że to najlepszy moment na takie zmiany?

  1. Nowe trendy - czujesz, że wygląd Twojego loga nie nadąża za trendami? Może na tle konkurencji wygląda przestarzale i nieatrakcyjnie? To właśnie moment, w którym warto pomyśleć o liftingu logo.
  2. Duże zmiany w firmie - firma przeszła znaczące zmiany? Zmieniła swoją misję, wartość lub publiczność docelową? Grupa docelowa jest inna niż wcześniej? Logo powinno odzwierciedlać nową filozofię. Nowe logo może pomóc w budowaniu spójnego wizerunku marki.
  3. Problemy z czytelnością i skalowalnością - skoro logo jest trudne do odczytania w różnych rozmiarach lub nie działa dobrze na różnych nośnikach, np. na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, na produkcie, może być konieczne jego odświeżenie.
  4. Działania i rozwój konkurencji - jeżeli konkurencyjne firmy w Twojej branży mają nowoczesne i atrakcyjne logo, warto rozważyć odświeżenie własnego, aby utrzymać krok z trendami i wyróżnić się na rynku.
  5. Rebranding - rebranding i zmiana identyfikacji wizualnej może obejmować także zmiany dotyczące loga. Nie zawsze to całkowita zmiana i wprowadzenie nowych symboli, ale czasem właśnie lifting.
  6. Negatywne skojarzenia - stare logo może się odbiorcom kojarzyć negatywnie? Chcesz odciąć się od błędów marki, popełnionych w przeszłości? Lifting i redesign logo może być jednym z pomysłów.
  7. Jubileusze i rocznice - okrągłe rocznice lub ważne jubileusze mogą być dobrym pretekstem do odświeżenia logo, aby uczcić specjalne okazje i nadać markowej historii nowy wymiar.

Postaw na nowe, świeże logo!

Podsumowanie

Odświeżenie logo może pomóc w dopasowaniu się do rynkowych trendów i nadążaniu za konkurencją. Należy jednak pamiętać, że zanim to nastąpi, wypada zrobić odpowiednie badania rynkowe i zbadać grupę docelową. Do realizacji pomysłu należy natomiast zatrudnić specjalistów z doświadczeniem w takich tematach. Wejdź na projektowanie logo i zobacz co nasi graficy zrobią dla Twojej marki!

Przeczytaj więcej naszych artykułów:

  1. Czym jest typografia?
  2. Kolory CMYK i RGB
  3. Wymiary wizytówki
  4. Jak zrobić logo i logotyp?
  5. Co powinna zawierać etykieta produktu?
  6. Ile kosztuje projekt ulotki?
  7. Jak zaprojektować wizytówkę?
  8. Jak wybrać font?
  9. Jak przygotować wizytówkę do druku?
  10. Jak zaprojektować plakat?
  11. Wymiary i formaty plakatów
  12. Wszystko o Corporate Identity

To także może Cię zainteresować

Jak zaprojektować logo? Zasady i pomysły!

Jakie logo jesteś w stanie zapamiętać? Jakie zapada Ci w pamięć na tyle, żeby potem od razu kojarzyć je z jedną, konkretną marką? Ludzie zadziwiająco często szukają odpowiedzi na pytanie, jak stworzyć znak graficzny dla siebie albo firmy? Sprawa bywa trudna, bo zaprojektowanie skutecznego emblematu, stawia przed twórcą szereg, często niełatwych, wymagań. Czy do jego stworzenia potrzebujesz profesjonalnego grafika? Z pozoru nie! Czy radzimy, aby jednak skorzystać z jego pomocy? Jak najbardziej ta

Michał Płomiński
3 marca 2021  

Trendy w projektowaniu logo

Trendy w projektowaniu graficznym, podobnie jak w każdej kreatywnej dziedzinie, pojawiają się i znikają. To, co było modne jeszcze klika lat temu, teraz wywołuje co najmniej lekki uśmiech zawstydzenia. To, co podobało się wszystkim, teraz jest na cenzurowanym. Jak wyglądają trendy w projektowaniu logo? O czym pamiętać? Sprawdźmy! Czy warto śledzić trendy w projektowaniu logo? Oczywiście, że warto. Można za nimi podążać, można iść im pod prąd, można się nimi inspirować i można uznać je za zap


20 marca 2015  

Psychologia koloru zielonego, a logo BP

Czy zwróciliście uwagę, że logo Animal Planet jest w kolorze zielonym? Podobnie logo Greenpeace, a nawet drażetek Tic Tac koncernu Ferrero. Nawiązanie do świeżości, zielonych gajów, natury i spokoju nasuwa się samo. Co zatem w tym towarzystwie robi upaćkany ropą koncern BP? Psychologowie przeprowadzili dziesiątki badań dotyczących kolorów. Na Uniwersytecie Harvarda dowiedziono, że czerwień zwiększa ciśnienie krwi u badanych osób i przyspiesza reakcje organizmu o 12% w por&oacu

Andrzej Sitek
26 marca 2015