Logo dla sklepu zoologicznego
Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz szukać grafika
Logo będzie reprezentować Ciebie i Twój sklep zoologiczny, zapewne przez wiele lat, dlatego ważne jest, żebyś bardzo dobrze przemyślanych wytyczne dla grafika. Zanim zaczniesz szukać wykonawcy, który zaprojektuje dla Ciebie logo, zastanów się i spisz czego od projektu oczekujesz. Możesz też przeczytać nasz poradnik jak zaprojektować logo, zachęcamy! Znajdziesz tam sporo praktycznych porad na temat budowania logotypów. Załóżmy, że masz to wszystko za sobą, czas przejść dalej
Poniżej – jako punkt wyjścia - zamieszczamy kilka pomocnych pytań. Precyzyjne odpowiedzi pomogą grafikowi przygotować grafikę idealnie dopasowaną do Twoich potrzeb.
- Nazwa firmy / sklepu zoologicznego. Podaj grafikowi genezę, sens nazwy.
Zanim podejmiesz decyzję jak ma brzmieć, sprawdź dwie rzeczy: unikalność nazwy Twojego sklepu zoologicznego (a zwłaszcza pod kątem branży, unikaj sytuacji, gdy inny sklep używa tej samej nazwy), druga sprawa do sprawdzenia - domena internetowa - fajnie, jeżeli sklep i domena są zbieżne, zweryfikuj dostępność poszukiwanej domeny. Możesz zrobić to np na https://www.aftermarket.pl/
- Pomyśl jakie kolory mają być użyte w logo. To bardzo ważne, ponieważ będą to barwy wykorzystywane również w całej identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Na stronie internetowej, ulotkach, papierze firmowym, witrynie sklepowej itp. Ważne, żeby kolory coś odzwierciedlały – pamiętaj, że każdy kolor niesie ze sobą pewne znaczenie.
W branży związanej z fauną i florą, zoologią bardzo często występuje kolor zielony. Kojarzy się naturą, przyrodą. Kolor zielony uspokaja, przywodzi na myśl spokój i harmonię.
Często występują też inne kolory kojarzone z naturą:
- żółty (słońce, ciepło, radość)
- pomarańczowy (energia, radość),
- niebieski (niebo, woda)
- i brązowy (ziemia, stabilność, natura)
- Znak graficzny – branża związana ze sprzedażą artykułów zoologicznych, sklepami z akcesoriami i karmą dla zwierząt domowych pełna jest logotypów z symbolami psiej łapy, postaci psa albo kota.
Przemyśl dokładnie. Chcesz wpisać się w ten nurt i być łatwo kojarzonym z branżą i rodzajem prowadzonej przez Ciebie działalności? Szukasz bardziej unikalnej identyfikacji?
Czasami nie warto iść na siłę pod prąd i jakiś ciekawy font + dobrze brzmiąca nazwa + estetyczny znak graficzny psa to jest to, czego potrzebujesz? A może nie chcesz być jak setki innych? Może Twój sklep będzie czymś zupełnie wyjątkowym, pod względem nazwy, kolorystyki i znaku graficznego?
Ile kosztuje logo dla sklepu zoologicznego
Ceny logo są różne, ale zaczynają się nawet od 300 złotych. Bywają oczywiście przypadki, kiedy możesz kupić logo taniej. W praktyce jednak, jakość może być niezadowalająca. Otrzymasz niewiele możliwości poprawek i niekoniecznie będziesz miał pewność co do praw autorskich. Pozorna oszczędność jest tego warta? Przeciwnie.
Podejmowanie pochopnej decyzji nie zawsze przyniesie korzyści, jakich oczekujesz. Zanim podejmiesz odpowiednie kroki, warto prześledzić stojące przed Tobą możliwości. Stworzenie logotypu dla sklepu zoologicznego nie jest najprostszym zadaniem więc rozpisaliśmy dla Ciebie kilka opcji!
Gdzie znaleźć grafika?
Opcji jest kilka, możesz postawić na agencję marketingową, freelancera albo przeszukać katalog grafików i dobrać kogoś według swoich potrzeb, możesz też założyć konkurs na logo, gdzie graficy sami będą podsyłać Ci swoje prace! Chcesz wiedzieć więcej?
Konkurs na logo dla sklepu zoologicznego
Jest sposób, żeby zapłacić za profesjonalny projekt graficzny kilkaset złotych i otrzymać co najmniej kilkadziesiąt różnych koncepcji logotypów dla Twojego sklepu zoologicznego. Jak? Jeśli nie chcesz wydawać olbrzymich pieniędzy na identyfikację wizualną, a równolegle chcesz mieć z czego wybierać - załóż konkurs na logo!. Opisz czego potrzebujesz i w ciągu 7 dni otrzymasz kilkadziesiąt różnych propozycji od różnych grafików - zapłacisz tylko za jeden wybrany projekt.
Czy prace konkursowe mogą spełnić Twoje oczekiwania? Oczywiście! Zobacz logo sklepu zoologicznego Trop24, które wygrało w jednym z naszych konkursów!
Jest to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, z "niekoroporacyjnym" budżetem". Chcących zachować wysoką jakość projektu i mieć możliwość szerszego wyboru niż tylko spośród kilku propozycji.
Im wyższa nagroda, tym lepsi graficy przystępują do konkursu!
Zobacz nasze konkursy graficzne!