Jakie kolory powinien mieć skuteczny landing page?
Strona docelowa musi dawać efekty
Efektywność stron typu landing page uzależniamy od kilku czynników. Wśród najważniejszych znajduje się dostosowanie strony docelowej do odbiorcy oraz kwestia właściwego rozplanowania tekstów i grafik. Jeszcze jednym, równie ważnym zagadnieniem będzie właściwy dobór materiałów tekstowych oraz typografia.
Trzeba też pamiętać o wezwaniu do działania (ang. call to action). Strona docelowa powinna zachęcić odbiorcę od podjęcia oczekiwanej akcji. Element uzupełniający powyższe kwestie? Kolorystyka! Jak bardzo trzeba pamiętać o kolorach?
Twój projekt strony docelowej!
Oddziaływanie
Jedna z cech stron docelowych, wynikająca ze specyfiki środowiska - konieczność natychmiastowego działania, dalszej reakcji. Odbiorca już kliknął w reklamę, która doprowadziła go do miejsca docelowego, a więc wykazał już zainteresowanie tematem, sztuka polega jednak na tym, aby użytkownika nie opuścił dotychczasowy zapał i wykonał oczekiwane ruchy.
Szybka decyzja
Badania dowodzą, że klient podejmuje decyzję o pozostaniu lub opuszczeniu strony w kilka sekund. W tak krótkim odcinku czasu trzeba zaproponować mu atrakcyjne treści. Właśnie dlatego ważne są szczegóły, przedłużające lub skracające wizytę. Z pozoru błahe zagadnienie dotyczące wielkości fontów ma niebagatelne znaczenie.
Okazuje się, że to większe, nagłówkowe litery, są częstokroć mniej czytelne niż standardowe fonty, co wykazały m.in. badania Colina Wheildona, autora książki „Type & Layout: Are you communicating or just making pretty shapes?”. Dobór czcionek to podstawa, dlatego stworzyliśmy poradnik jakie popularne czcionki są najładniejsze i najbardziej czytelne.
Nieprzypadkowy efekt?
Podobnie kolorystyka! Jedna z istotnych składowych landing page, ale kolory często są dobierane przypadkowo, bez uwzględnienia badań w tym zakresie. Właściwy dobór ma wpływ na reakcję odbiorców. Kolor strony docelowej oddziałuje na ich emocje, samopoczucie, natomiast bazą podświadomej interpretacji są wcześniejsze doświadczenia oraz osobiste preferencje użytkowników. Poznajmy znaczenie poszczególnych kolorów!
Magia kolorów
Podstawowe zasady są dotyczące oddziaływania kolorów są uniwersalne. Niebieski to kolor zaufania, pewności i bezpieczeństwa, dlatego często wybierany przez instytucji bankowe i służbę zdrowia. Barwa zielona zwana kolorem zdrowia, natury i spokoju. Żółty to z kolei optymizm, radość, witalność, często kojarzony z młodzieńczością. Bardziej agresywny będzie kolor pomarańczowy, wyzwalający w odbiorcach chęć działania.
Dla kogo różowy?
Czerwony to barwa energii, podwyższonej uwagi. Różowy przeznaczony dla kobiet i dziewcząt, zaś fioletowy dla starszych osób, odcień spokoju i równowagi. Czarny - elegancja i szyk, a także synonim luksusu. Biel, najjaśniejsza, to czystość i światło. Oczywiście znaczeń poszczególnych kolorów znajdziesz o wiele więcej, natomiast dokonując wyboru kolorystyki landing page, należy uwzględnić przede wszystkim grupę docelową. Niezależnie, kobiety, mężczyźni, dzieci, czy osoby starsze? Należy dopasować kolory stron docelowych do grupy. Zbadać wiek potencjalnych klientów i odbiorców i dobrać layout do
Mężczyźni lubią brąz?
Oferta dla mężczyzn powinna obejmować kolor niebieski, czarny oraz zielony, lepiej zrezygnować z brązów, fioletów i oczywiście odcieni różowego. Kobiety są trudniejszymi odbiorcami, bowiem ich preferencje bywają różne, na pewno jednak kolory powinny być mniej nasycone i chłodniejsze. W tym aspekcie pojawia się jeszcze kwestia psychologicznego oddziaływania barw, czyli dwóch biegunów, od barw ciepłych po zimne.
Zobacz projekty landing page dla Ciebie!
Energia z koloru
Do pierwszej grupy należą mocne czerwienie, żółcie i pomarańczowy, czyli barwy energetyczne. Po drugiej stronie znajdują się kolory nieba, fiolet i zieleń, czyli spokój i równowaga. Jeśli docelowa strona ma tryskać energią, warto uwzględnić powyższe zasady.
Ostatnia kwestia to kontrasty, których LP nie może unikać, choćby w odniesieniu do obowiązkowego przycisku „call to action”. Guzik powinien być przede wszystkim zauważalny. Aby to osiągnąć wyróżnia się go rozmiarem i kontrastującym kolorem, odmiennym od tła. Dzięki temu rzeczywiście nawołuje on do działania.
Energia do działania
Kontrasty kolorystyczne oraz intensywności barw, mają duży wpływ na odbiorcę. Mocne kontrasty to energia, siła działania, zachęta do podjęcia decyzji, czyli wszystkie stany i zachowania, jakich oczekujemy. Warto pamiętać o sile kolorów i kontrastów w procesie projektowania landing page. Szukasz gotowych projektów? Zajrzyj do naszego sklepu - mamy dla Ciebie gotowe szablony landing page!