Jak landing page pozwala rozwijąc biznes?

Redakcja               29.05.2015              
Biznes funkcjonuje na wielu płaszczyznach. Zawsze ważne jest poszukiwanie nowych klientów i próby utrzymania dotychczasowych odbiorców. Czy landing page może w tym pomóc, a nawet poprawić skuteczność i rozszerzyć działania?

Wiesz już co to jest Landing page, a dlaczego strona docelowa może okazać się bardzo przydatnym narzędziem i pomocą w realizacji licznych celów? Jakich? Zwiększenie rozpoznawalności marki, firmy lub produktów, rozwój i budowa bazy klientów. Wartościowym aspektem jest również możliwość zgromadzenia opinii i uwag odbiorców, zachęta do korzystania z oferty firmy. Ale jak w praktyce tego dokonać?

Stworzymy dla Ciebie landing page!

Reklama prowadzi do strony docelowej

Pamiętajmy, że do landing page prowadzi reklama. Jeżeli odbiorca w nią kliknął, oznacza to, że reklama okazała się skuteczna, a jej pomysł i treść powinna być kontynuowany i rozwinięta. Mogła to być obietnica wyjątkowych treści lub innej nagrody (content marketing). Odbiorcy opłaca się zatrzymać na stronie docelowej, bo liczy na atrakcyjny bonus, np. darmowy e-book, interesujący artykuł lub najświeżej wyniki badań z zakresu tematów, które go interesują.


Przykład landing page
Przykładowy landing, źródło: kpp0209.deviantart.com

Wartościowe dane

Oczywiście przygotowanie tych treści wymaga pewnego wysiłku i oznacza koszty, ale jednocześnie budzi zaufanie u odbiorcy, chęć współpracy i rewanżu. Można w tym sposób zyskać cenne dane od klientów, którzy o wiele chętniej wypełnią formularz z pytaniami zleceniodawcy przedsięwzięcia. Dzięki w ten sposób pozyskanym informacjom można poznać opinię potencjalnych klientów na dany temat lub uzyskać cenne dane liczbowe.

Skuteczna strona docelowa dla Ciebie!

Przefiltrowany odbiorca

Ważną cechą stron docelowych jest wysoka filtracja. Oznacza to, że w wypadku konkretnego produktu, przedmiotu sprzedaży, o wiele więcej kliknięć kończy się jego nabyciem. Jeśli odbiorcę zainteresowała już reklama, chętniej spojrzy dalej oraz skorzysta z oferty zakupowej. To bardzo cenny klient.

W tym aspekcie landing page może okazać się wydajnym narzędziem umożliwiającym określenie dobrej ceny danego artykuł, produktu lub usługi. Wystarczy bowiem przygotować kilka wariantów w różnych opcjach cenowych. Na podstawie zakupów dokonanych przed odbiorców łatwo określić właściwą, optymalną cenę zakupu.

Korzyści pozycjonowania

Inną cechą, związaną z celowością landing page, jest pomoc w pozycjonowaniu, a więc podwyższeniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Chodzi o to, że ruch generowany za strony docelowej można połączyć z serwisem głównym, co ostatecznie wpływa na jego miejsce. Skuteczna współpraca tego typu znacząco poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania, wyższa oznacza oczywiście więcej wejść, kolejnych zapytań. To bezpośrednio przekłada się wyniki sprzedażowe lub inne cele, które pragnie osiągnąć firma.


przykładowa strona docelowa
Strona docelowa, źródło: xconomy.com

Rola informacyjna

Landing page nie musi wcale być elementem sklepu internetowego, czy innej formy sprzedaży. Równie dobrze zadziała w celu poprawy rozpoznawalność marki albo, jako platforma informacyjna. Niezależnie od tego, czy chodzi o nowatorską technologię lub bardzo wysoką trwałość produktu, albo świetną relację ceny do jakości. Oznacza to, ze z tej formy reklamy może korzystać niemal każdy.

Użycie strony docelowej w celu rozwoju biznesu jest po prostu dobrym posunięciem. Pozwala przekierować wartościowy ruch z reklamy do konkretnych treści, ale nie chodzi wyłącznie o czystą opcję zakupu. Aktualnie strony docelowe oferują o wiele więcej. Posiadają choćby walor informacyjny i gwarantują konkretnę wiedzę o produktach, z czego odbiorcy chętnie korzystają.

Zadbaj o biznes

Lepsza znajomość produktu, który jest w ofercie firmy, skuteczniej niż tradycyjna forma reklamy skłania do zakupu. Budowanie marki poprzez dzielenie się wiedzą o jakości produktów to dobry sposób na rozwój własnego biznesu i zyskanie szerokiego, lojalnego grona klientów. Można to osiągnąć m.in. dzięki landing page.


 


To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Dlaczego minimalizm się podoba?

Minimalizm przejawia się na wielu płaszczyznach, w sztuce, filozofii, muzyce. Można go odnaleźć w wielkich projektach architektonicznych i w szafie modnych blogerów, którzy go opiewają. Minimalizm stał się trendem, który ma magnetyczna siłę przyciągania. Co sprawia, że idea prostoty przemawia do odbiorców? Szalony pęd wszystkiego Otaczający nas świat nieustannie przyspiesza, zalewa morze informacji. Coraz większe tempo życia, niepowstrzymany rozwój technologii sprawia, że jesteśmy bomb


20 kwietnia 2015  

Czy warto stosować infografiki dla klientów?

Infografika jest skuteczna. Informacje prezentowane za jej pośrednictwem generują minimum dziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania odbiorców, które ściśle koreluje z większą popularnością, liczbą wejść na stronę internetową. Co jeszcze? Dlaczego warto stosować infografiki? Infografika znajduje się w zakresie kontent marketingu, czyli strategii, której celem jest pozyskiwanie odbiorców za pośrednictwem atrakcyjnych, funkcjonalnych treści. Chodzi głównie o budowanie stab

Andrzej Sitek
22 maja 2015