Jak dobierać kolory dla banerów flash?
Takie rozwiązanie tworzy oczywiście pewien pomost pomiędzy reklamą w przestrzeni Internetu, a właściwą stroną, warto jednak zastanowić się, czy użyta paleta barw sprawdzi się w wypadku baneru równie dobrze. W związku z tym lepiej jest zbudować osobną landing page, tzw. stronę docelową, bowiem pozwala to obu elementom; banerowi i stronie celowej, lepiej i efektywniej współdziałać.
Mały jak baner?
Kontrastowe banery
Jakie kolory wybrać?
Które kolory wybrać? To oczywiście zależy od konkretnego przypadku. Przykładowo, kolor czerwony, który niemal natychmiast absorbuje naszą uwagę, dodatkowo pobudza apetyt. Jest więc dobrym wyborem dla ofert związanych z jedzeniem, np. pizzerii, restauracji, itd.
Kolorowy jak logo
Prostota ma tu kapitalne znaczenie, co oznacza, że wielość kolorów również nie jest zalecana. Zbyt dużo barw, być może nawet dobrze wyglądających na etapie projektu, po umieszczeniu baneru na stronie internetowej, zatraci swój urok. Należy przecież pamiętać o tym, że otoczenie reklamy samo w sobie jest absorbujące i tak skonstruowane, aby użytkownik chciał zapoznać się z prezentowaną treścią. Chodzi o tekst, ruch, grafikę, i w końcu ułożenie wszystkich elementów.
Wybór grafiki
Treścią banera najczęściej jest grafika, a nie jednorodna powierzchnia o danym kolorze. Dobrze jest, aby obrazek był utrzymany w spójnej tonacji, tzn. z przewagą jakiegoś koloru. Sprawdzoną praktyką jest zastosowanie jako tła wyłącznie jednej grafiki. To precyzuje komunikat i po prostu lepiej wygląda. Nie należy zapominać także o wyznaczeniu wyraźnej granicy pomiędzy banerem, a pozostałą zawartością strony. Robi się to w prosty sposób, tzn. wstawiając kontrastową ramkę.
Na koniec jeszcze jedna uwaga. Mimo że należy przestrzegać głównych reguł i zasad, dobrze jest też myśleć nieszablonowo, szukać nowych dróg i rozwiązań. Być może jakiś oryginalny pomysł przyniesie zaskakujący efekt.