Identyfikacja wizualna jest potrzebna?
Wśród spektrum działań marketingowych, identyfikacja wizualna staje się najważniejszym narzędziem umożliwiającym skuteczne działanie i lepszą perspektywę na przyszłość.
Skuteczność firmy
Główna rola
Rozpoznawalność i oddziaływanie
Również dzięki prostocie, w pewnym sensie łatwości identyfikacji, rośnie rozpoznawalność podmiotu, a także zwiększa się zasięg oddziaływania. Pomiędzy odbiorcami (klientami) również zachodzą interakcje oraz lokomocja, która oznacza rozpowszechnianie wizerunku firmy. Lepsza rozpoznawalność nierozłącznie splata się z efektywnością komunikacji z otoczeniem. Prostota i jednoznaczność charakteryzuje prace najlepszych specjalistów od brandingu, na przykład Wallyego Olinsa.
Zaufanie odbiorców
Trudna oryginalność
Dlaczego logotypy firm działających w tej samej branży są zawsze odmienne i różnorodne? W świetle powyższych kwestii odpowiedź staje się oczywista, natomiast kwestią otwartą pozostaje pytanie, które logotypy oddziałują na odbiorców najlepiej? Otóż nie chodzi tylko o logo, lecz całościowy obraz, wszystkie części składowe i odpowiedni projekt identyfikacji wizualnej (logotyp, typografia, kolorystyka, itd.).
Elementy identyfikacji wizualnej, a właściwie zasady ich stosowania, są umieszczane w tzw. książce identyfikacji wizualnej. Księga zawiera też informacje na temat niewskazanych sposobów używania tych elementów, np. zmiany dotychczasowej czcionki w folderach reklamowych lub kolorów logotypu. Celem księgi identyfikacji jest ochrona wizerunku firmy przez niepotrzebnymi zmianami. To narzędzie ułatwiające zarządzanie i pilnowanie spójności symboliki.
Tylko spójne działanie na wielu płaszczyznach przynosi zadowalający efekt. W aktualnych czasach, trudnych ze względu na wysoką konkurencyjność, roli identyfikacji wizualnej nie można przecenić. Właściwie staje się nawet niezbędna i niemal tak ważna jak produkt finalny danej firmy.
Zobacz nasze usługi: projektowanie plakatów, projektowanie graficzne opakowania, projektowanie etykiet, nazwa dla firmy, tworzenie wizytówek, projektowanie logo, nazwa produktu, projektowanie ulotek