Duża reklama zewnętrzna przyciąga wzrok?
Przede wszystkim chodzi o olbrzymią liczbę odbiorców, szczególnie reklam umieszczonych w okolicy super i hipermarketów, centrów handlowych, głównych ulic i arterii miast. Miejsca o wielkim natężeniu ruchu pieszego i samochodowego są naturalnym siedliskiem reklam wielkoformatowych. Wielkoformatowych, czyli jakich? Ich rozmiar bywa przecież różny. Od czego to zależy i o jakich rodzajach reklam mówimy?
Wielki jak reklama
Wielkość reklamy ma kluczowe znaczenie, natomiast sama realizacja odnosi się do warunków, jakie występują w danym przypadku. Może to być duża reklama ścienna umieszczana na zewnętrznych powierzchniach budynków albo gotowe tablice reklamowe wynajmowane na określony czas.
Częsta opcja, czyli tzw. reklama ambientowa, outdoorowa, wykorzystująca tymczasowe instalacje, np. rusztowanie na remontowanym właśnie budynku. Warto w tym miejscu wiedzieć ile kosztuje reklama na billboardzie, w celu zaplanowania sobie dalszych inwestycji. Do samego projektu trzeba przecież doliczyć koszt wynajęcia dużej powierzchni reklamowej.
Przepisy prawa budowlanego są tak skonstruowane, że idą w sukurs reklamodawcom. Wykonawcy robót musza zabezpieczyć zewnętrzne części rusztowania, a reklama wielkopowierzchniowa oparta o technologię AMB (typ materiału) jest trwała i doskonale nadaje się do tego celu. Tym samym reklamodawca może obniżyć koszty instalacji, ponosząc je razem z firmą budowlaną.
Zaprojektuj własną reklamę na billboardzie
Ruchomy billboard
Inną opcją umożliwiająca dotarcie w obszary, gdzie reklama wielkoformatowa będzie niewykonalna lub niedostępna z innych powodów, są ruchowe obiekty w formie przyczep samochodowych. To ciekawe rozwiązanie i dość skuteczna forma reklamy, również z tego powodu, iż może być wzmocniona przez dodatkową komunikację dźwiękowo-muzyczną.
Reklama nadmuchiwana?
Interesującą opcją reklamy wielkopowierzchniowej są też tzw. airbordy, czyli nadmuchiwane billboardy, produkowane najczęściej w formie prostopadłościanu. Ich największa zaleta? Dwustronna powierzchnia reklamowa (zwiększony efekt), niezwykle proste w transporcie i montażu. Największa wada? Ewentualność uszkodzenia powierzchni i przebicia.
Droższym, ale za to wyjątkowo zwracającym uwagę przypadkiem, są nadmuchiwane reklamy latające w formie balonu. Niekiedy są to obiekty o naprawdę dużej powierzchni. Niestety wymagają one o wiele większych nakładów finansowych i z natury rzeczy są eksponowane dość krótko.
Szybki przekaz reklamy
Wysoka skuteczność reklamy typu outdoor to głównie siła bazująca na bezpośredniości i szerokim spektrum odbiorców. Jej walorem jest też zazwyczaj niewyszukana, prosta forma, szybki przekaz dostosowany do tempa życia mieszkańców. Dodatkowa wartość to jej ciągłość, czyli zazwyczaj długi czas ekspozycji. Mieszkańcy miast i miasteczek najczęściej przemieszczają się zgodnie z pewnym stałym rytmem (praca, inne obowiązki, dom), dzięki czemu widzą reklamę wielokrotnie. Tym samym jej siła oddziaływania rośnie. Ciągłość kontaktu sprawi, że niemal automatycznie zapamiętamy reklamowany produkt.
Wysoka skuteczność
Reklama zewnętrzna nie wymaga dodatkowych warunków, aby zadziałała. Co ważne, nie ogranicza audytorium do określonej grupy. Oczywiście taka forma przekazu również wymusza niekiedy ponoszenie dodatkowych kosztów, np. w wypadku podświetlenia w nocy. Biorąc pod uwagę jej efektywność, to jednak inwestycja wysoce opłacalna.
Duża reklama ma niezaprzeczalnie wysoką skuteczność. Efektywność tego typu instalacji wielokrotnie badały i potwierdzały niezależne instytucje. Wiele raportów mówi o oddziaływaniu tego typu przekazu (choćby raport CAM Media S.A.) i dużej popularności wśród reklamodawców. Warto pomyśleć o promocji firmy lub przedsięwzięcia za pomocą tego sprawdzonego środka reklamowego.