Dlaczego szablony Allegro są skuteczne?
Jest to także pewien rodzaj platformy służącej do kontaktu. Szablony posiadają często rozbudowane sekcje kontaktu, to znaczy aktywne statusy gg lub skype, do tego interaktywne mapy dojazdu w oparciu o Google maps.
Są to informacje, które spełniają jeszcze dodatkową rolę. Utwierdzają klienta, że sprzedawca nie jest wirtualny, lecz posiada siedzibę w postaci sklepu, biura, serwisu, itd. Stała placówka wzbudza zaufanie, które przekłada się na wynik sprzedaży. Dobry szablon uwzględnia i eksponuje te treści.
Szablon sprzedaje?
Aby zmierzyć siłę tej perswazji wystarczy porównać ilość wejść z ilością transakcji. Przykładowo, jeśli przed ulepszeniem, zmianą szablonu, dwie osoby ze stu odwiedzających dokonały zakupów, konwersja wynosi 2%. Jeżeli po zmianie szablonu danego produktu powiedzmy sześć osób zdecydowało się skorzystać z oferty (na 100 odwiedzających), wynik to 6%, co oznacza potrojenie sprzedaży. To najprostsza, ale dobra i sprawdzona metoda.
Weryfikacji skuteczności szablonu jest bardzo ważna. Nie wystarczy, że szablon podoba się właścicielowi strony sprzedażowej. Projekt szablonu na Allegro musi być atrakcyjny dla docelowej grupy odbiorców. Co to oznacza?
Skuteczne szablony mają kilka cech wspólnych. Najczęściej charakteryzują się prostotą i pewnego rodzaju elegancją. Strony przeładowane treścią, obrazkami, ruchomymi elementami, zniechęcają do dłuższego pozostania na nich. Odbiorcy poszukują pewnego produktu, chcą poznać jego cechy (zalety), obejrzeć zdjęcia, upewnić się, że cena im odpowiada, i że jest konkurencyjna.
Wyeksponowane informacje
Klient wybiera
Oczywiście, jak już było wspomniane, sam szablon nie sprzeda produktu jeśli nie dopracowano takich części składowych jak treść ogłoszenia, słów kluczowych w nagłówku. Ważny jest też czytelny i jasny opis dotyczący wariantów dostawy i cen.
Opinia sprzedawcy
W przypadku serwisów sprzedażowych w rodzaju Allegro bardzo ważna jest także opinia o sprzedawcy, którą generują komentarze. Osoby kupujące za pośrednictwem Allegro nauczyły się korzystać z tej metody weryfikacji solidności sprzedawcy i nawet najlepszy szablon nie pomoże w sytuacji gdy sprzedawca ma wiele negatywów.
Szablony Allegro są skuteczne i wyraźnie poprawiają wyniki sprzedaży. Muszą być jednak opracowane w oparciu o powyższe zasady i wskazówki. Zły szablon jest jeszcze gorszy niż jego brak. Warto o tym pamiętać.