Dlaczego szablony Allegro są skuteczne?

Redakcja               30.06.2015              
Właściwie zasadnicze pytanie powinno brzmieć: czy szablony Allegro są skuteczne? Odpowiedź wiążę się oczywiście ze sprzedażą, której wyniki są podstawowym kryterium skuteczności. Jak ją weryfikować?
Szablony na Allegro są skuteczne ponieważ ułatwiają komunikację, identyfikację branży i produktów lub usług. Są dostosowane wizualnie, czyli pod względem szaty graficznej - najczęściej odnoszącej się do strony WWW i logo producenta lub sprzedawcy. Na dodatek mają optymalny układ oraz właściwie dobraną grafikę akcentującą najistotniejsze cechy produktu.

Jest to także pewien rodzaj platformy służącej do kontaktu. Szablony posiadają często rozbudowane sekcje kontaktu, to znaczy aktywne statusy gg lub skype, do tego interaktywne mapy dojazdu w oparciu o Google maps.

Są to informacje, które spełniają jeszcze dodatkową rolę. Utwierdzają klienta, że sprzedawca nie jest wirtualny, lecz posiada siedzibę w postaci sklepu, biura, serwisu, itd. Stała placówka wzbudza zaufanie, które przekłada się na wynik sprzedaży. Dobry szablon uwzględnia i eksponuje te treści.

przykładowy szablon allegro
Allegro


Szablon sprzedaje?

Jak przekonać się czy szablon jest skuteczny? Można to wywnioskować właściwie jedynie w oparciu o sprzedaż. Oczywiście szablon nie sprzedaje, lecz jest jednym z elementów, który oddziałuje na potencjalnego klienta. To oddziaływanie może mieć wymierną wartość.

Aby zmierzyć siłę tej perswazji wystarczy porównać ilość wejść z ilością transakcji. Przykładowo, jeśli przed ulepszeniem, zmianą szablonu, dwie osoby ze stu odwiedzających dokonały zakupów, konwersja wynosi 2%. Jeżeli po zmianie szablonu danego produktu powiedzmy sześć osób zdecydowało się skorzystać z oferty (na 100 odwiedzających), wynik to 6%, co oznacza potrojenie sprzedaży. To najprostsza, ale dobra i sprawdzona metoda.

Weryfikacji skuteczności szablonu jest bardzo ważna. Nie wystarczy, że szablon podoba się właścicielowi strony sprzedażowej. Projekt szablonu na Allegro musi być atrakcyjny dla docelowej grupy odbiorców. Co to oznacza?

Skuteczne szablony mają kilka cech wspólnych. Najczęściej charakteryzują się prostotą i pewnego rodzaju elegancją. Strony przeładowane treścią, obrazkami, ruchomymi elementami, zniechęcają do dłuższego pozostania na nich. Odbiorcy poszukują pewnego produktu, chcą poznać jego cechy (zalety), obejrzeć zdjęcia, upewnić się, że cena im odpowiada, i że jest konkurencyjna.

Wyeksponowane informacje

Powyższe informacje powinny zostać wyeksponowane. Oznacza to przygotowanie takiego układu, który umożliwi odbiorcom zapoznać się z zawartością aukcji szybko. Trzeba pamiętać, że oferowany na Allegro produkt niemal zawsze ma bardzo dużą konkurencję i jeśli potencjalny klient odczuje jakiś dyskomfort, zapewne zwróci się w kierunku analogicznych produktów innych sprzedawców. Należy starać się do tego nie dopuścić.

Klient wybiera

Mają do wyboru kilku sprzedawców oferujących podobny asortyment, klient wybiera takiego, który wydaje się najbardziej profesjonalny. Jeśli strona jest niechlujna, niedopracowana, pojawiają się na niej błędy, odbiorca może pomyśleć, że przedmiot sprzedaży również nie będzie spełniał oczekiwań a realizacja zamówienia może okazać się problematyczna. Naturalnie kontrahent stara się uniknąć takiej sytuacji.

przykładowy szablon
Allegro

Oczywiście, jak już było wspomniane, sam szablon nie sprzeda produktu jeśli nie dopracowano takich części składowych jak treść ogłoszenia, słów kluczowych w nagłówku. Ważny jest też czytelny i jasny opis dotyczący wariantów dostawy i cen.

Opinia sprzedawcy

W przypadku serwisów sprzedażowych w rodzaju Allegro bardzo ważna jest także opinia o sprzedawcy, którą generują komentarze. Osoby kupujące za pośrednictwem Allegro nauczyły się korzystać z tej metody weryfikacji solidności sprzedawcy i nawet najlepszy szablon nie pomoże w sytuacji gdy sprzedawca ma wiele negatywów.

Szablony Allegro są skuteczne i wyraźnie poprawiają wyniki sprzedaży. Muszą być jednak opracowane w oparciu o powyższe zasady i wskazówki. Zły szablon jest jeszcze gorszy niż jego brak. Warto o tym pamiętać.


To także może Cię zainteresować

Identyfikacja wizualna jest potrzebna?

Odbiór firmy wiąże się z jej wizerunkiem, którego zasadniczą częścią jest identyfikacja wizualna. Dlaczego właściwie jest tak ważna? I dlaczego jest potrzebna? Założenie firmy jest coraz łatwiejsze, pojawiają się nowe rynki usług i towarów, wzrasta rola Internetu, niebagatelne znaczenie ma stały wzrost gospodarczy, nowe opcje finansowania i dotacji. Te i inne czynniki sprawiają, że rośnie konkurencyjność utrudniając możliwość wyróżnienia się. Wśród spektrum działań marke

Andrzej Sitek
27 marca 2015  

Papeteria firmowa i jej rola w identyfikacji wizualnej firmy

Czy firmowa papeteria ma znaczenie? Jak wpływa na postrzeganie firmy przez klientów? Co powinno znaleźć się na papierze firmowym? To tylko niektóre pytania odnośnie prostej z pozoru kwestii środowiska dokumentacji w przedsiębiorstwie. Papier firmowy to nie tylko kartki z adresem firmy. Papeteria poddawana jest ocenie i kształtuje opinię klienta o firmie. Schludna, estetyczna, dobrej jakości, właściwie zaprojektowana papeteria firmowa wzbudza w odbiorcy pozytywne odczucia, które mogą zos

Andrzej Sitek
27 maja 2015  

Co powinien zawierać papier firmowy? Wzory i wymogi!

Papier firmowy to nie tylko kartki oraz koperty służące do komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy. To również pewien komunikat, istotna informacja dla odbiorcy. Ważne są szczegóły, ale które? Co powinien zawierać papier firmowy? Gramatura papieru firmowego Papier często jest podstawą oceny firmy przez klienta. Standardowy arkusz formatu A4 stosowany w drukarkach ksero, nie jest najlepszym podłożem dla firmowej papeterii. Najczęściej papier firmowy to produkt o gramaturze 80g lub nawet niż

Andrzej Sitek
1 czerwca 2015