Większość zalet, które posiadają banery internetowe w ogóle, czyli również projekty w formie statycznej (formaty JPG, GIF i PNG) oraz video (streaming), przynależnych jest także animowanym reklamom typu flash (format SWF). Co to za zalety?
Banery reklamowe flash są skuteczne, bo przyciągają uwagę odbiorców. Co prawda od czasów początków tej technologii, które wyznacza 1994 rok,
skuteczność oddziaływania banerów spadła do poziomu jednocyfrowego (
ślepota banerowa - banner blindness), ale wciąż odnoszą pewien wymierny, policzalny skutek (łatwa do zmierzenia klikalność).
Zainteresowanie odbiorców banerami
Zainteresowanie odbiorców zwiększa mocna kolorystyka, odmienny format, a w wypadku reklam flash, bardzo ważna jest animacja, czyli ruch. Nasz zmysł wzroku, podobnie jak u większości drapieżników, wyczulony jest na nagłe przemieszczanie obiektów, co zwraca naszą uwagę. Twórcy banerów reklamowych wykorzystują ten fakt, aby osiągnąć zamierzony efekt.
http://www.arloz.com/
Dodatkowym plusem technologii flash jest możliwość stworzenia ruchomych treści wskazujących na wyjątkowość oferty, np. kilkudziesięcioprocentową przecenę, lub gratisowe dodatki. Dzięki animacji można te informacje bardzo mocno zaakcentować.
Flash to nie spam
Pamiętajmy, że reklama nie funkcjonuje sama w sobie, w oderwaniu do zawartości strony WWW. Jeśli jest to na przykład witryna poświęcona ikebanie, czyli sztuce układania kwiatów, nie ma sensu umieszczać na stronie animowanej reklamy sklepu z bronią. Taki baner nie odniesie zamierzonego skutku, nawet jeśli będzie perfekcyjnie wykonany.
Grupa docelowa
Z powyższą kwestią wiąże się temat doboru grupy docelowej. Zaletą przekładającą się na skuteczność jest nakierowanie reklamy na określony krąg odbiorców. Przykładem niech będzie w tym wypadku strona z tarczami szlifierskimi. Świetnym pomysłem na reklamę flash umieszczoną na stronie WWW z tym asortymentem, będzie np. baner z szlifierkami, za pomocą którego potencjalni klienci będą mogli poznać ofertę tych urządzeń.
Oczywiście oferta sprzedawcy obejmująca inne narzędzia także można znaleźć się w tym miejscu. Trzeba jeszcze nadmienić, że baner, jako konstrukcja mobilna, możne trafić na dowolne miejsce strony, a biorą pod uwagę reguły „czytania” stron internetowych przed użytkowników, możliwe jest, do pewnego stopnia, nakierowanie ich uwagi na wskazany obszar.
Kim jest klient?
Targetowanie reklamy może być jeszcze bardziej dokładne i dotyczyć: wieku, płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań, czy w końcu wykształcenia odbiorców. Mobliność i spójność baneru typu flash pozwala też umieszczać go na wielu portalach, czyli w bardzo prosty sposób możemy zwiększyć zasięg oddziaływania reklamy.
Duży baner?
Czy wielkość reklamy ma znaczenie? Wyniki statystyczne wskazują, że większe banery mają lepszą klikalność, ale np. obiekt, które zajmują całą powierzchnię ekranu osiągają gorszy skutek, głównie dlatego, iż wywołują w odbiorcach niechęć i irytację.
http://www.arloz.com/
Balans pomiędzy chęcią zmaksymalizowania wielkości reklamy, a obawą przed złością potencjalnych klientów wyznacza reguła, iż baner nie powinien nigdy zajmować więcej niż 1/4 obszaru ekranu. Najczęściej banery są jeszcze mniejsze, chociaż występuję wiele wariantów nieuwzględniających powyższej zasady.
Czy reklama typu flash posiada jakieś wady?
Pewnym problemem jest format. Niegdyś baner był obrazowym, ale statycznym sposobem przekazania treści reklamowych. Animacja flash wymaga do odtworzenia pewnym warunków, to znaczy zainstalowania w systemie i aktywowania specjalnej wtyczki. Co prawda dzisiaj niemal każdy ma uruchomionego Flash Playera, ale zachodzi ryzyko, że odbiorca nie wykorzystuje i nie używa tej technologii.
Banery flash to dobry sposób, aby dotrzeć do odbiorców. Stosując się do głównych, wskazanych powyższej zaleceń, możemy poprawić wskaźniki klikalności. Nie zanosi się, aby w perspektywie najbliższych lat, skuteczność banerów na polu reklamowo-informacyjnym, miała znacząco się obniżyć.