Czym są kasetony i dlaczego je stosujemy?
Co to są kasetony?
Kasetony to kolorowe, najczęściej prostopadłościenne konstrukcje, zazwyczaj podświetlane od środka. Skutecznie zachęcają do odwiedzin placówki lub zakupów, a jednocześnie prezentują logotyp firmy albo marki. Ułatwiają tym samym identyfikację, stanowią element umożliwiający dostrzeżenie danego sprzedawcy, firmy lub usługi. Więcej dowiesz się z naszego poradnika o tym jak przebiega produkcja kasetonów reklamowych. Przypomnijmy jednak, jak robi się kasetony?
Kasetony wykonuje się w różnych technologiach i odmiennych kształtach. Nie jest powiedziane, że musi to być wyłącznie prostokątna skrzynka. Zazwyczaj zrobione są z profili aluminiowych, natomiast lico jest z plexi lub elastyczne (wariant umożliwiający zastosowanie dużych rozmiarów). Bywają też w całości wykonane z plexi lub z giętego dibondu – najbardziej obecnie popularnego i cenionego materiału, głównie ze względu na brak widocznych łączeń, schludność, wysoką jakość wykonania oraz trwałość. Czym jest dibond?
Czym jest Dibond? Jakie ma wymiary?
Dibond to płyta kompozytowa składająca się z nieco ponad dwumilimetrowej warstwy polietylenu okrytej z obu stron 0,3 milimetrową warstwą aluminium. Oczywiście materiał ten może mieć dowolną kolorystykę oraz kilka odmian powierzchni, np. szczotkowaną, połysk albo mat. Bardzo ciekawe efekty można uzyskać umieszczając na kasetonie litery przestrzenne lub inne wypukłe formy. Standardowa grubość tego typu reklamy to 6-10 cm, chociaż od tej reguły jest wiele odstępstw, tak samo jak w wypadku wielkości (maksymalny rozmiar bez łączenia to 150 x 390 cm).
Kasetony w praktyce, źródło: peatoire / freeimages
Kolorystyka kasetonów
Kolory kasetonów uzyskuje się oczywiście w różny sposób. Może to być kolor tworzywa, ale bywają również malowane pistoletem, oklejane folią (np. wytrzymałą Oracal 8500). Niezależnie od techniki kolory są zazwyczaj bardzo wyraziste i trwałe. Wiążę się to również z technologią zastosowanego oświetlenia.
Wybierz projekt kasetonu reklamowego
Oświetlenie kasetonu
Kaseton to nie neon, oświetlenie znajduje się wewnątrz konstrukcji, co umożliwia ciekawą manipulację światłem i dużą różnorodność efektów, ale nie chodzi wyłącznie o wrażenia wizualne. W kasetonach stosowano niegdyś świetlówki liniowe, które często się przepalały i należało je co kilka miesięcy wymienić. Do tego były kosztowne. Od mniej więcej 2005 roku stosuje się głównie oświetlenie typu LED, bardzo trwałe i na dodatek energooszczędne.
Oświetlenie diodowe jest niemal bezawaryjne pod warunkiem zastosowania modułów LED (a nie taśm) renomowanych firm. Warto jeszcze zaznaczyć, że kasetony mogą świecić w całości, czyli dookólnie, ale podświetlony może być tylko front albo napis, ewentualnie inny fragment powierzchni.
Dlaczego kasetony reklamowe to dobry pomysł?
Zalet jest wiele. Kasetony są doskonale widoczne i dobrze się prezentują w ciągu dnia, co odróżnia je od neonów. Mają różnorodne kształty i formy, są świetnym miejsce do prezentacji nazwy lub logotypu firmy. Jednocześnie są tanie i trwałe, a także energooszczędne. Mogą być stosowane zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków oraz pomieszczeń (nie falują jak płyty PCV).
Kasetony są również łatwe w instalacji i montażu. Dzięki różnorodności materiałów i technik wykonania łatwo osiągnąć efekt niepowtarzalności i oryginalności. Kasetony są również bardzo estetyczne, prezentują się dobrze zarówno widziane z kilku metrów jak i z bliska, decydująca jest w tym wypadku wysoka jakość wykonania i dbałość o detal.
Inwestycja w kaseton na pewno się zwróci. To jeden z najprostszych sposobów, aby poinformować potencjalnych klientów o tym, iż znajdują się przed siedzibą firmy. Sposób bezpośredni i elegancki, a przy tym bardzo wszechstronny. Warto z kasetonów korzystać.