Budowa logo, z czego składa się graficzny symbol firmy?
Budowa logo
Logo jest zbudowane z różnych elementów, które współpracują, aby stworzyć spójny i rozpoznawalny znak graficzny reprezentujący firmę, markę, produkt lub usługę. Oto główne składniki, które tworzą logo:
- Sygnet - charakterystyczny element marki, przedstawiony w formie graficznej. To ta graficzna część znaku Twojej firmy.
- Logotyp - element słowny, czyli nazwa firmy przedstawiona w sposób indywiualny i pasujący do reszty identyfikacji.
- Slogan (tagline) - element dodatkowy, hasło mające kojarzyć się z Twoją firmą lub produktem. Takie motto, które ma być utożsamiane z Twoim brandem.
Najczęściej logo jest zbudowane z przynajmniej dwóch pierwszych elementów z listy i to rozwiązanie najbardziej popularne. Istnieją jednak odstępstwa i mamy na rynku mnóstwo marek, które uprościły ten element identyfikacji i korzystają tylko z jednego z nich.
Budowa logo - logotyp, sygnet, tagline - infografika
Czy logo może być zbudowane tylko z jednego elementu?
Oczywiście, wiele marek wybiera sam logotyp lub sam sygnet, w zależności od tego, w jaki sposób chcą się komunikować. Np. takie Apple - korzysta z samego sygnetu, a Coca-Cola, z samego logotypu.
Projekt logo dla Twojej firmy!
Logo, logotyp, sygnet - jakie są różnice?
Logotyp i sygnet są częścią logo. Pełne logo składa się z logotypu (tekstowego przedstawienia nazwy marki) i sygnetu (znaku graficznego przypisanego do marki). Opcjonalne dochodzi do tego jeszcze slogan (czyli motto kojarzące się właśnie z firmą).
Logo jako graficzny symbol firmy
Pamiętaj, że logo jest niezbędne dla budowy własnej marki. Czy będzie miało postać pełnego logo, czy będzie tylko logotypem lub sloganem, zawsze jest potrzebne. Właśnie wokół graficznego symbolu firmy, możesz zbudować swoją silną markę.
Dlaczego mylimy logo z logotypem?
Mylenie terminów "logo" i "logotyp" może wynikać z kilku powodów:
-
Powszechne użycie: W rzeczywistości, w codziennym języku i w wielu sytuacjach praktycznych, terminy "logo" i "logotyp" są używane zamiennie. Jest to powszechna praktyka w mediach, marketingu i branży projektowania, co może prowadzić do dezinformacji.
-
Podobieństwo znaczeniowe: Oba terminy odnoszą się do graficznego znaku lub symbolu, który reprezentuje markę lub firmę. Mają podobne znaczenie, więc jest łatwo się pomylić.
-
Zrozumienie częściowe: Nie wszyscy dokładnie rozumieją różnicę między logo a logotypem. Niektórzy mogą myśleć, że logotyp to ogólny termin obejmujący wszystkie rodzaje graficznych identyfikacji wizualnych.
-
Popularność logo z logotypem: Logotypy są często używane w logo jako główny element, co może sprawiać, że ludzie mylą całe logo z samym logotypem.
Mimo że terminy "logo" i "logotyp" są używane zamiennie, istnieje różnica między nimi w kontekście projektowania graficznego i identyfikacji wizualnej. Jest to ważne, aby projektanci i firmy mogły precyzyjnie komunikować się i rozumieć swoje potrzeby w zakresie identyfikacji wizualnej. Dlatego, choć mylenie tych terminów jest powszechne, warto zrozumieć ich dokładne znaczenie, szczególnie w kontekście profesjonalnym.
Fachowe projektowanie logo najczęściej zawiera w sobie wszystkie opisane w artykule elementy, chyba, że życzenie klienta jest inne i obejmuje jedną, czy dwie składowe. Ostatecznie to od klienta zależy, co wybierze.
Zobacz nasze usługi: projekty etykiet, projektowanie banerów reklamowych, projektowanie opakowań produktów, projekty graficzne na koszulki, projektowanie folderów reklamowych, projektowanie reklam
Przeczytaj nasze artykuły:
- Co to jest Corporate Identity?
- Jak wymyślić logo?
- Rozmiary i wymiary ulotki
- Ulotka - jak powinna wyglądać?
- Projekt graficzny ulotki - cena
- Rozmiar i wymiary wizytówki
- Jak zaprojektować i przygotować wizytówkę do druku?
- Jak stworzyć brief dla grafika?
- Co powinien zawierać plakat?
- Projekt loga w krzywych - co to znaczy?
- Przygotowanie do druku wielkoformatowego